فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دکوراسیون کلاسیک مناسب چه فضاهایی می باشد؟

شنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶ ق.ظ

طراحی دکوراسیون پروسه ای دشوار است که نیاز به توانایی و دانش مخصوص به خود را دارد .

سبک های گوناگونی به منظور طراحی دکوراسیون وجود دارد و این تنوع بالا باعث شده تا بسیاری از افراد نتوانند به درستی و با توجه به محیط مورد نظر خود بهترین گزینه را انتخاب کنند .

هر یک از این سبک های ویژگی های مخصوص به خود را دارد و این امر باعث شده تا بتوان در هر فضایی با توجه به کاربری آن حق انتخاب داشته باشیم . هم چنین هزینه ها در هر یک با دیگری متفاوت خواهید بود . از این روی نگران نباشید . زیرا می توانید با هر بودجه ای اقدام به طراحی دکوراسیون کنید .

برخی از سبک های پرطرفدار به منظور طراحی به شرح زیر می باشد .

  • دکوراسیون کلاسیک
  • سبک مینیمال
  • طراحی دکوراسیون به سبک گوتیک
  • سبک اروپایی
  • دکوراسیون مدرن

از میان سبک های مذکور ، شرکت معماری هیرادانا قصد دارد در این مقاله شما عزیزان را با دکوراسیون کلاسیک آشنا کند . این سبک از طراحی بسیار لوکس و پرهزینه خواهد بود . از این روی در افزایش زیبایی محیط تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت . در ابتدا به معرفی کامل این سبک خواهیم پرداخت و در ادامه اشاره ای به مهم ترین ویژگی های این سبک خواهیم کرد .

دکوراسیون کلاسیک مناسب چه فضاهایی میباشد ؟

دکوراسیون کلاسیک چیست و چگونه پدید آمده است ؟

سبک کلاسیک تا حد زیادی از دوره ی رم و یونان باستان پیروی می کند . از این روی می توان به این نکته دست یافت که شرط اصلی این سبک ، تجمل گرایی می باشد .

سبک کلاسیک علاوه بر طراحی داخلی منازل ، در طراحی نما و معماری نیز کاربرد بسیار زیادی دارد .

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم سبک کلاسیک حول محور تجمل گرایی می باشد . از این روی می توان گفت هزینه ی این سبک بسیار بالا خواهد بود . بنابراین اگر قصد دارید در هزینه های صرفه جویی کنید ، بهتر است به سراغ دیگر سبک ها نظیر مینیمال و یا مدرن بروید .

دکوراسیون کلاسیک را می توان نقطه مقابل سبک هایی چون مینیمال در نظر داشت . زیرا بر خلاف آن ها از زرق و برق بسیار زیادی برخوردار می باشد .

جالب است بدانید که می توان تا حد بسیار زیادی شاهد عناصر غربی نیز در این سبک باشیم . از جمله می توان به ستون و یا گچ بری اشاره کرد .

حال که با این سبک آشنا شده اید ، بهتر است در ادامه نیز با ما همراه باشید . زیرا قصد داریم به نحوه ی طراحی دکوراسیون به کمک این سبک را برای شما شرح دهیم .

رنگ ها در دکوراسیون کلاسیک به چه صورت است ؟

می توان رنگ مهم ترین گزینه در طراحی دکوراسیون کلاسیک دانست . اگر قصد دارید محیط مورد نظر خود را تمام و کمال بر اساس این سبک طراحی کنید ، هیچ گاه از اهمیت رنگ ها غافل نشوید .

غالب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون کلاسیک ، تناژ گرم دارند . می توان برای مثال به قرمز ، طلایی ، قهوه ای و یا کرم اشاره کرد . هم چنین به منظور خارج کردن فضا از یکنواختی می توان به صورت محدود از رنگ های خنثی نیز استفاده کرد .

استفاده از تناژ گرم در رنگ تا حد زیادی آرامش را به محیط القا خواهد کرد .

اکسسوری در دکوراسیون کلاسیک

استفاده از اکسسوری در طراحی دکوراسیون کلاسیک یک ضرورت محسوب می شود . گزینه های مختلفی به این منظور وجود دارد . برای مثال می توان از تابلوهای نقاشی بزرگ و یا مجسمه های آنتیک نام برد . هم چنین استفاده از سازهایی نظیر پیانو نیز می توان زیبایی محیط را تا چندین برابر افزایش دهد .

بهتر است اکسسوری های مذکور در ابعاد بزرگ باشد . البته اگر محدودیت فضا دارید به سراغ آیتم های کوچک تر بروید .

به یاد داشته باشید که دکوراسیون کلاسیک سبکی لوکس و تجملاتی است . از این روی بهتر است متریال اکسسوری ها از جنس مرغوب باشد . آیتم های نقره و یا طلاکوب نیز انتخاب های جالبی خواهند بود . شما می توانید به سراغ وسایل آنتیک بروید . زیرا این علاوه بر ظاهر زیبا ، به این سبک بسیار نزدیک می باشد .

مبلمان

هنگام انتخاب مبلمان به وجود تقارن در طرح و نقش آن توجه داشته باشید . استفاده از مبلمان آنتیک با طرح و نقش فراوان می تواند محیط شما را تا حد زیادی به این سبک نزدیک کند .

 در دکوراسیون کلاسیک روکش مبلمان عمدتا از پارچه های با کیفیتی نظیر مخمل می باشد .

به یاد داشته باشید که این سبک از مبلمان به دلیل قیمت بالا و ظاهری خاص کمتر تولید می شود و برای پیدا کردن آن باید زمان زیادی را صرف کنید .

گچ بری دیوار و یا سقف

در بسیاری از سبک های امروزی طراحی دکوراسیون ، استفاده از گچ بری به طور کل منسوخ شده است . اما خوب است بدانید که دکوراسیون کلاسیک از این قانون پیروی نمی کند .

بهتر است تا حد لزوم بر روی دیوارها و یا سقف گچ بری ایجاد کنید . عدم وجود این قانون دکوراسیون فضا را از این سبک خارج خواهد کرد .

چیدمان وسایل در دکوراسیون کلاسیک

نکته ی دیگری که لازم است به آن توجه کنید ، وجود تقارن در چیدمان وسایل است . از این روی بهتر است به سراغ انتخاب اکسسوری های جفت بروید .

خوب است بدانید که رعایت این نکته تا حد زیادی باعث وجود نظم در فضا خواهد شد .

نورپردازی محیط مورد نظر

در متراژ بالا می توانید از لوسترهای کریستال و بزرگ به منظور تامین نور محیط استفاده کنید . هم چنین آباژور با طرح های آنتیک نیز گزینه ی بسیار مناسبی به جهت تامین نور و اکسسوری محسوب می شود .

چراغ های دیوارکوب که بهتر است رنگ آن طلایی و یا نقره ای باشد نیز ، یکی دیگر از آیتم های بسیار پر طرفدار در دکوراسیون کلاسیک می باشد .

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

مهم ترین اصل در طراحی آشپزخانه انتخاب کابینت مناسب می باشد . لازم است کابینت انتخابی در این سبک از بهترین متریال موجود ساخته شده باشد و تا حد امکان منبت کاری شده باشد .

شیرآلات وینتیج به رنگ های مسی یا طلایی نیز نمای آشپزخانه را بسیار زیبا خواهد کرد .

هم چنین شما می توانید به منظور تامین نور محیط ، از لوسترهای کوچک نیز در فضای آشپزخانه ی خود استفاده کنید .

کفپوش فضا

استفاده از سنگ و یا سرامیک گزینه ی بسیار مناسبی برای کفپوش می باشد . به یاد داشته باشید تا حد امکان از پارکت در این زمینه استفاده نکنید . شما می توانید قسمتی از محیط مورد نظر خود را با سنگ های زیبایی نظیر مرمر طراحی کنید .

کف پوش با رنگ روشن در دکوراسیون کلاسیک کاربرد فراوانی دارد .

فرش

بهتر است از این آیتم به صورت محدود استفاده کنید تا کفپوش نمای بهتری داشته باشد .

فرش ابریشم و یا دست بافت ظاهر بسیار زیبایی برای محیط شما بوجود خواهد آورد . البته این آیتم هزینه ی بسیار بالایی نیز به همراه خواهد داشت .

دکوراسیون کلاسیک مناسب چه فضاهایی میباشد ؟

  • فرش کاشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی