فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

باچه چیزی شامپوفرش بکشیم؟شستن فرش باشامپوفرش

پنجشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵ ب.ظ

شستن فرش با شامپو فرش + روش تمیز کردن فرش با شامپو فرش | قالیشویی عابدینی

چگونه شامپو فرش بکشیم؟ طریقه مصرف شامپو فرش چگونه است؟ مدت زمان خشک شدن شامپو فرش چقدر است؟ خواص شامپو فرش و نرم کننده فرش به چه شرایطی بستگی دارد؟ تمیز کردن فرش بدون شستن با اینکه چگونه شامپو فرش بکشیم چقدر ارتباط دارد؟ در این مقاله وبلاگ کاشان فرش بررسی شده است.و به سوالات شما جواب دادیم

شامپو فرش چیست؟

شامپوی فرش یک شوینده خنثی است که برای تمیز کردن فرش هایی که مواد چرب روی آن ها ریخته و فرو رفته کاربرد دارد. شامپو فرش برای شستن فرش های ماشینی که شستشوی زیاد آن ها را از بین می برد هم کاربرد دارد.

ویژگی های یک شامپو فرش مناسب

با توجه به این که جنس انواع فرش ها و موکت ها متفاوت است یک شامپو فرش استاندارد باید بتواند با همه این نوع بافت ها سازگاری داشته باشد و از پس تمیز کردن همه آن ها بر بیاید و علاوه بر آن کمترین ضرر را به بافت فرش و موکت برساند. به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند شامپو فرشی مناسب است که کمترین مواد شیمیایی را در فرمولاسیون خودش داشته باشد. این ویژگی باعث می شود که زمان استفاده از شامپو فرش رنگ های فرش دچار تداخل نشود و تار و پود فرش نرمی و شادابی خودش را حفظ کند.

امتحان کردن شامپو فرش قبل از استفاده

برای این که مطمئن شوید که آیا شامپویی که انتخاب کرده اید به فرش شما آسیب می زند یا نه، باید کمی از محلول آب و شامپو فرش را بر روی گوشه ای از فرش امتحان کنید تا مطمئن شوید که شامپوی مورد نظر رنگ فرش را از بین نمی برد یا باعث تداخل رنگ ها نمی شود.

شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که فرش خود را به جای دادن به قالیشویی در خانه و با استفاده از شامپو فرش تمیز کنید اما واقعاً بهترین روش برای تمیز کردن فرش با شامپو فرش چگونه است؟
برای این کار اول از همه سطح فرش خود را به وسیله جاروبرقی تمیز کنید تا آشغال های بزرگ گرد و غبار و مو و...از سطح فرش شما جمع شود.
بعد از آن دستورالعمل روی شامپو فرش خریداری شده را مطالعه کنید و مقدار مناسبی از شامپو فرش را در ظرف بزرگ به همراه آب آماده کنید حال در نظر داشته باشید که باید تنها کف به وجود آمده در سطح آب را بر روی فرش بگذارید برای این کار بهتر است است یک تکه اسفنج بزرگ یا از یک تکه پارچه کتان استفاده کنید.
از سمت خواب فرش به سمت پایین شروع به زدن شامپو فرش به نماییم و جاهایی که لک بیشتری دارد را بیشتر تمیز کنید بهتر است از یک سمت شروع کنید و به سمت دیگر فرش بروید تا در هنگام زدن شامپو فرش به قسمتهای خیس فرش برخورد نکنید.
بعد از اینکه کل فرش را شامپو فرش زدید.پیشنهاد می‌شود معمولاً یک شب تا صبح اجازه دهید شامپو‌فرش بر روی فرش بمانند و در دستورالعمل دوم پیشنهاد می‌شود که بعد از یک ساعت  فرش را جارو برقی بکشید. همچنین می توانید بعد از زدن شامپو‌فرش از بخار شود استفاده کنید توجه داشته باشید که استفاده از بخارشو می‌تواند نتیجه بهتری در تمیزی فرش به شما بدهد.

روش صحیح شستن فرش در خانه با شامپو فرش

کار کردن با شامپو فرش بسیار آسان است ولی زمان استفاده از آن باید به یک سری نکات دقت داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید. برای شستن فرش در خانه با شامپو فرش به ترتیب زیر عمل کنید:

قبل از این که از شامپو فرش استفاده کنید سطح فرش را جارو کنید. این کار را با دقت و حوصله انجام بدهید چون هر چقدر گرد و غبار فرش بیشتر حذف شود شستن آن نتیجه بهتری خواهد داشت.

 

 

عکس جارو کردن فرش

بر اساس دستور العملی که بر روی ظرف شامپو فرش نوشته شده (ممکن است برای برندهای مختلف، این میزان متفاوت باشد) مقداری از شامپو فرش را در آب ولرم حل کنید تا کف کند.

به کمک اسفنج، کفی که بر روی محلول تهیه شده به وجود آمده را بر روی سطح مورد نظر بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید چون هدف شما از به کار بردن شامپو فرش تمیز کردن پرزهای فرش است.

 

انواع شامپو فرش

شامپو فرش ها دارای انواع مختلف و گوناگونی می باشند. این مواد شوینده هم در مدل های خانگی و هم در مدل های صنعتی ساخته و تولید می شوند. همچنین در صورت عدم دسترسی به شامپو فرش های آماده می توانید محلول ها و شامپو فرش های خانگی تهیه نمایید.

شامپو فرش در چه مواردی استفاده می شود؟

شامپو فرش ها معمولاً در مواردی که فرش ها دارای لکه و یا کثیفی باشند مورد استفاده قرار می گیرد. در مواردی که فرش ها به گونه ای کثیف شده اند که طرح و نقش قالی به درستی دیده نمی شود، بهترین و سریع ترین روش برای از بین بردن آلودگی ها و تمیز کردن فرش استفاده از شامپو فرش می باشد. برای تمیز کردن ریشه ها نیز می توان به راحتی از شامپو فرش استفاده کنید.

ویژگی های شامپو فرش

شامپو فرش یک شوینده قوی و خوب برای شست و شوی فرش ها و مبل ها است. این ماده شوینده دارای ویژگی هایی خاص نظیر از بین بردن لکه های جوهر، روغن و خون و …، عدم تغییر رنگ فرش، عدم آسیب به بافت و الیاف، دارای نرم کنندگی بالا و … می باشد. این مواد و ویژگی ها و خصوصیات سبب شست و شوی بهتر فرش شده و طول عمر آن را افزایش می دهد. شامپو فرش ها در سریع ترین زمان و با روشی آسان آلودگی ها و کثیفی های فرش را از بین می برند.

کاربردهای شامپو فرش

نام شامپو فرش سبب شده است که بسیاری از مردم به اشتباه تصور کنند که استفاده از  آن‌ها برای موارد دیگر ممکن نیست. در ادامه به برخی از کاربردهای شامپو فرش اشاره خواهیم کرد که احتمالا تاکنون از آنها بی‌خبر بودید.

  1. تشک، پتو و پرده: اگر در خانه بچه کوچک دارید، مطمئنا دفعات زیادی را صرف شستشوی تشک و پتوها خواهید کرد. تمیز کردن این لوازم با استفاده از شامپو فرش راحت‌تر بوده و در وقت خود نیز می‌توانید، صرفه جویی کنید.
  2. مبلمان: زدودن آلودگی‌های مختلف از سطوح مبلمان به هزینه زیادی نیاز ندارد. مطمئن شوید که از شوینده سازگار با پارچه مبلمان خود استفاده کرده و زمان کافی را به خشک شدن آن‌ها اختصاص دهید.
  3. تودوزی ماشین: از بین بردن لکه‌های موجود روی روکش یا تودوزی صندلی ماشین از دیگر کاربردهای شامپو فرش است؛ برای این منظور به یک دستگاه کف‌شور قابل حمل نیاز دارید.

یکی از کاربردهای شامپو فرش جمع آوری مو از روی فرش است که بسیار پر اهمیت است ولی زیاد به آن پرداخته نشده است و سعی کرده ایم که در یک مقاله جدا به صورت کامل این روش ها و ترفندها را بررسی کنیم.

مزایا و معایب استفاده از شامپو فرش

در سالیان اخیر استفاده از شامپو فرش در میان مردم کاهش یافته است؛ زیرا تصور می‌شود که این محصولات نمی‌توانند، نتیجه دلخواه داشته باشند و پسماند زیادی را در الیاف فرش برجا می‌گذارند. اما یک محصول مناسب نیاز مصرف‌کنندگان را به خوبی برآورده می‌کند و فرشی تمیز و عاری از هرگونه لک و غبار تحویل می‌دهد.

اما شامپو فرش نیز مانند هر شوینده دیگری، مزایا و معایب مختص به خود را دارد. در میان مزایای شامپو فرش می‌توان به تنوع بسیار زیاد محصولات، از بین بردن بخش زیادی از گرد و غبار و سرعت بیشتر اشاره کرد. همچنین تشکیل رسوب و پسماند در الیاف فرش و خراب شدن شکل طبیعی فرش در بعضی از موارد جز معایب شامپو فرش هستند.

مواد ضدعفونی بی کیفیت یکی از اشتباهات رایج در شستشوی فرش می باشد و شما باید بسیار مراقب باشید که مواد ضدعفونی رو چگونه انتخاب می کنید تا به فرش شما آسیب وارد نشود.

 

    جایگزین‌هایی برای شامپو فرش که با محیط زیست سازگار هستند

    اگر چه استفاده از محصولاتی مانند شامپو فرش نانو، مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد؛ اما بهتر است که پیش از استفاده، ترکیبات شامپوی مورد نظر را بررسی کنیم تا از سازگار بودن آن با محیط زیست مطمئن شویم. این محصولات جایگزینی برای شامپو فرش به حساب آمده و با استفاده از مواد طبیعی ساخته می‌شوند.

    استفاده از بخارشو، یکی از جایگزین‌های مناسب برای شامپو فرش است. بخارشو باکتری‌های موجود در کناره‌های تشک، مبل و صندلی ماشین را از بین می‌برند. اگر به راه‌حلی قدرتمندتر احتیاج دارید، با ریختن شامپو فرش در بخارشو به نتیجه دلخواه دست خواهید یافت.

    عکس شستن فرش با شامپو فرش

    چگونه شامپو فرش بکشیم؟

    اکنون که اطلاعاتی نسبی در مورد انواع شامپو فرش یاد گرفتیم، به سراغ این مرحله می‌رویم که چگونه شامپو فرش بکشیم؟ در صورتی که قصد دارید این کار را در خانه انجام دهید، از ریختن آب زیاد پرهیز کنید؛ چرا که شستن فرش با شامپو فرش در بسیاری از موارد باعث رشد کپک خواهد شد.

    برای آشنایی با نحوه استفاده از شامپو فرش مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. پیش از هر چیز، مبلمان خود را جابجا کنید. فرش را دو بار جاروبرقی بکشید تا بیشترین میزان گرد و غبار از الیاف فرش بیرون کشیده شود. در صورتی که فرش دچار خوردگی یا پارگی است، آن‌ها را تعمیر کنید.
    2. با استفاده از دستورالعمل روی شامپو، مخلوط را آماده کنید. بیش از مقداری که در دستورالعمل آمده است، شامپو اضافه نکنید؛ زیرا تنها نتیجه آن بر جا ماندن کف اضافی در الیاف فرش خواهد بود.
    3. از دورترین نقطه به در اتاق، کار شستشو را آغاز کنید تا در ادامه مجبور به راه رفتن بر روی نقاط شستشو شده نشوید.
    4. یک اسفنج یا پارچه نرم را به کف مخلوط آغشته کرده و در جهت خواب پرز به آرامی بر روی آن بکشید.
    5. اجازه دهید کف شامپو به مدت نیم ساعت بر روی فرش باقی بماند تا گرد و غبار به سطح فرش کشیده شود.
    6. با استفاده از یک پارچه نمدار، کف را از روی فرش پاک کنید و در نهایت تمام سطح فرش را جاروبرقی بکشید.
    7. پنجره‌ها را باز کرده یا سیستم تهویه خانه را روشن کنید تا فرش به صورت کامل خشک شود.

    طرز استفاده از شامپو فرش برای شستشوی فرش

    برای شستن فرش به وسیله شامپو فرش، ابتدا گرد و خاک روی فرش را توسط جاروبرقی تمیز کنید. سپس به منظور شستن آن می توان از راهنما و دستورالعمل نوشته شده بر روی شامپو فرش استفاده کنید. به این صورت است که ابتدا مقداری از شامپو فرش را درون ظرف بزرگی از آب ریخته و تکان دهید تا خوب کف کند. سپس به وسیله اسفنج تمیزی آن را بر روی فرش ریخته و با حرکاتی آرام و ملایم روی پرزها قرار دهید.پس از تمیز کردن آلودگی های فرش، اجازه دهید کف برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی آن باقی بماند. در مرحله نهایی آن را جاروکشی کنید. در مرحله بعد و پس گذشتن ۳۰ دقیقه دیگر مجدداً آن را جاروکشی کنید.

     

    مدت زمان خشک شدن شامپو فرش

    مدت زمان خشک شدن فرش به طور دقیق مشخص نیست. زیرا این زمان برای هر فرش با جنس و بافت خاص متفاوت است. اما سعی کنید آن را تا زمان خشک شدن کامل در برابر نور خورشید قرار دهید تا نم دار نماید. خشک شدن کامل فرش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد زیرا در غیر این صورت به بافت فرش و تار و پود آن آسیب وارد می شود.

    راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس l فرش داریوش

    جایگزینی برای شامپو فرش

    یکی از محلول ها برای شستشوی فرش به عنوان جایگزین برای شامپو فرش، استفاده از محلول های خانگی است. این محلول های خانگی مانند ترکیب سرکه و جوش شیرین، ترکیب آمونیاک، سرکه و صابون ظروف، الکل، پودر ظرفشویی و …. می باشد. سرکه و جوش شیرین دو ماده ای هستند که سبب از بین رفتن بو و لکه می شوند. به این صورت که مقداری جوش شیرین را بر روی فرش می پاشید و اجازه می دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه بر روی آن بماند. سپس به اندازه دو گالن آب را با یک فنجان سرکه ترکیب کرده و فرش را تمیز و پاک کنید. محلول بعدی ترکیب آمونیاک و سرکه و صابون است. این ترکیب یک شوینده ارزان و آسان است. برای ساخت آن می توانید ۴ قاشق مایع ظرفشویی را با یک فنجان سرکه و یک فنجان آمونیاک را در دو گالن آب مخلوط کرده و بر روی فرش بریزید و آن را بشویید. 

    تفاوت شامپو فرش با محلول های خانگی

    شامپو فرش ها با محلول های خانگی تفاوت هایی دارند. این شامپو فرش ها در مقدارها و سایزهای مختلفی تولید می شوند و نوع خانگی آن ها دارای فرمولاسیون ضعیف تری می باشد. محلول های خانگی قیمت پایین تر و مناسب تری داشته و ضرر و آسیب کمتری به فرش می رسانند.

    چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟

     

     

    استفاده از شامپو فرش های دارای مواد شیمیایی برای خانواده‌های دارای فرزندان خردسال به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین قیمت شامپو فرش در بعضی از موارد نسبتا بالا بوده و بیشتر افراد قصد ندارند، مبلغ زیادی را صرف خرید آن‌ها نها کنند. به همین دلیل می‌توان با استفاده از موادی بسیار ساده که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شوند، شامپو فرش خانگی درست کرد.

    دستورالعمل‌های زیادی برای ساخت شامپو فرش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها را می‌توان در میان بهترین مواد شوینده برای فرش قرار داد و تنها باید هر یک را مورد استفاده قرار دهید تا به ترکیب جایگزین مناسبی برای شام‍پو فرش های شیمیایی دست پیدا کنید.

    1. شوینده‌ای غیرشیمیایی با رایحه عالی: برای خانواده‌های دارای کودک یا حیوان خانگی، شوینده‌های غیر شیمیایی معمولا در اولویت قرار می‌گیرند. برای ساختن چنین شوینده‌ای که در زمره بهترین شوینده فرش قرار می‌گیرند، مواد زیر را با یکدیگر ترکیب کنید:
    • یک ( هنگام استفاده اعداد یک تا ۱۰ در داخل متن از حروف استفاده کنید) فنجان (۲۳۰ میلی‌لیتر) سرکه سفید
    • دو فنجان (۴۶۰ میلی‌لیتر) آب
    • دو قاشق چای‌خوری (۱۵ گرم) نمک
    • ۱۵ قطره عطر گیاهی مانند لیمو، استوقدوس یا کاج
    1. استفاده از شیشه پاک‌کن: شیشه پاک‌کن دیگر مانند قبل تنها مختص به شیشه نیست آن را می‌توان با آب گرم مخلوط کرده  تا یک شامپو فرش ساده و کارآمد برای خانه، ماشین یا هر جای دیگری درست کنید.
    2. محلولی با استفاده از وایتکس: شوینده‌های دارای وایتکس نسبت به مواد معمولی قوی‌تر بوده و در هنگام استفاده از آن‌ها باید بسیار مواظب باشید؛ زیرا به پوست، چشم و ریه شما آسیب می‌زنند. دستکش بپوشید و مواد زیر را با یکدیگر ترکیب کنید:
    • سه قاشق غذاخوری (۲۰ میلی‌لیتر) مایع ظرفشویی
    • ¼ فنجان (۶۰ میلی‌لیتر) وایتکس
    • ¼ فنجان (۶۰ میلی‌لیتر) سرکه
    • پنج لیتر آب.

    دراین مقاله کاشان فرش به تمامی سوالات شما مربوط به شستن فرش با شامپوفرش پاسخ دادیم جهت سوالات بیشتر واسمون کامنت بزارید.

    • فرش کاشان

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی