فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

قالی بافی چیست و چگونه انجام می شود؟

شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸ ب.ظ

carpet weaving

قالی بافی

قالی بافی یا چرخاندن فرش از روی فرش یکی از مهمترین مراحل بافت فرش است که هر قالی باف و فرش دستبافی با آن روبرو خواهد شد. رعایت نکردن نکات اصولی برای این کار ممکن است باعث شود که بافنده تمام تلاش خود را از دست بدهد و فرش ساختار اولیه خود را از دست بدهد.

در این مقاله سعی داریم بعد از یادگیری اصول فرش فراهان نکات و نحوه انجام این کار را مرور کنیم و قدم به قدم روش انجام آن را توضیح دهیم تا بتوانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید.

قالی بافی چیست؟

قالی بافی

زمانی که فرش و قالیچه دستبافت شروع به بافت می کنند، بافت از ته قالی شروع می شود و با بافته شدن گره ها و تکمیل شدن گره ها در اصطلاح قالیچه، قالی به سمت بالا بالا می رود. .

اکنون در زمانی که میزان بافت فرش به مراحلی می رسد که به دلیل بلندی مقدار بافته شده از فرش، بافنده دیگر قادر به انجام کار خود به راحتی نیست و به اصطلاح در دست نیست. در اینجا اقدامی به نام پایین آوردن فرش به بافنده کمک خواهد کرد.

نقشه کشی در واقع پایین آوردن پودهای فرش به روش مناسب است که به وسیله آن قسمت های بافته شده فرش به پشت کار هدایت می شود و پودهای نبافته و خالی به کار منتقل می شوند تا بافت روی آن ادامه یابد.

شاید از شما پرسیده شود که چیست؟ هر فرش دستباف دارای سه بعد است. طول فرش یا تار، عرض یا پودر فرش، ارتفاع یا فرش کامل. تار همان تار یا فرش است که در واقع نخ نازکی است که به صورت چند لایه و پیچ خورده روی چوب لباسی نصب می شود و برای بافت فرش باید به صورت عمودی روی چوب لباسی نصب شود.

فرش بافی توسط استادکار حرفه ای با استفاده از وسایلی مانند دفتر، آچار، مداد، متر و ... بر روی دار قالی نصب می شود و فرش ها بسته به بافت به دو زبان ترکی و فارسی بافته می شوند.

پس در قسمت پایین فرش و تابلو فرش وظیفه شماست که این پودهایی که روی چوب لباسی تعبیه شده است را جابجا کنید تا قسمت های نبافته پود با بافت آن جایگزین شود. پس احتمالا باید حدس بزنید که با یک کار دقیق و کمی سخت مواجه خواهید شد که در صورت عدم انجام صحیح ممکن است کل فرش شما آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید: فرش دستباف اردکان | مشخصات + راهنمای خرید را بررسی کنید

carpet weaving

آموزش گام به گام چیدن فرش و موکت

قالی بافی

مهم ترین نکته در تمرین پایین کشیدن فرش و موکت همانطور که اشاره کردیم دقت است و به همین دلیل توصیه می کنیم تمام مواردی را که توضیح خواهیم داد به دقت انجام دهید.

اولین مراحل پایین کشیدن فرش

1. قبل از پهن کردن فرش بررسی کنید که بافت به درستی انجام شده باشد. یعنی اندازه بافت متقارن و متناسب است و کار با همان تراکم و شعاع که از ابتدا تعیین شده بود انجام می شود.

2. لازم نیست در عمل پایین آوردن سایز عرضی و افقی فرش را خراب کنید. بنابراین لازم است قبل از انجام این کار، عرض فرش را اندازه گیری کنید و در پایان پایین آوردن مجدداً این اندازه را گرفته و با مقدار اولیه مقایسه کنید و اگر بیشتر یا کمتر بود با حرکت تارها (افقی) موضوعات). با انگشتان خود آن را به حالت اولیه برگردانید تا فرش از بین نرود.

3. برای سهولت کار و دقت بیشتر مورد 2 می توانید با خودکار یا ماژیک روی قسمت بالایی (فرمانده) و قسمت پایینی (زیر) محل قالیچه ها و فرش ها را مشخص کنید تا بتوانید فرش را در قسمت زیر بکشید. پایین آن را به محل اصلی خود برگردانید. واحدهای سایه زنی را در بافت های آذری علامت گذاری کنید.

4. بهتر است چین های پشتی فرش را با چسب یا چسب 5 سانتی متری ببندید تا در هنگام پایین آمدن فرش از جابجایی چین ها جلوگیری شود.

5. برای اینکه بتوانید دفعه بعد پایین بکشید، برای اینکه بفهمید اولین بار کی و در کدام رج این کار را انجام داده اید، بهتر است یک تکه خامه را به شکل U به پشت از پشت رد کنید. حلقه ها برای تعیین اینکه دقیقاً بخشی از بافت را چه کاری انجام داده اید.

6. نخ های اضافی را که به رخت آویز فرش بسته اند باز کنید تا نخ ها برای پایین آوردن فرش آماده شوند.

7. اندازه گیری را در تمام مراحل فراموش نکنید. یک خط یکنواخت روی تارها بکشید تا یکنواختی فرآیند بافت را کنترل کنید و برای پایین کشیدن آماده باشید.

carpet weaving

مراحل پایانی فرش فرش

قالی بافی

1. با یک آچار مناسب شروع به باز کردن دو پیچ بالایی کنید. این کار را همزمان و با همان تعداد دور باز انجام دهید، یعنی اگر 4 بار پیچ چپ را بچرخانید، به همان تعداد به سمت راست بپیچید و یادتان باشد که تعداد دورها را به خاطر بسپارید، زیرا در نهایت به پیچ ها را سفت کنید، باید پیچ ​​ها را به همان تعداد بار بچرخانید.

2. پیچ ها را باز کنید تا آنقدر شل شوند که پیچ های شما کاملا باز شوند. در این مرحله با توجه به ابعاد فرش و شمارش، کشیدن را با ابزار مناسب به گونه ای انجام می دهیم که با کمترین خطا و کجی انجام شود.

3. پس از شل کردن خرها برای پایین کشیدن فرش، باید سعی کنید خرها را به سمت عقب هدایت کنید. برای این کار بهتر است قسمت های بافته شده فرش یا فرش را همزمان با دو دست با دو دست گرفته و با فشار دست به سمت پایین هدایت کنید.

4. پایین کشیدن فرش و میز فرش را تا جایی ادامه دهید که حداقل 10 سانتی متر از قسمت بافته شده فرش در جای خود باقی بماند و استحکام پایه پارچه برای ادامه کار حفظ شود.

5. حالا بررسی کنید که رشته های بالا و قسمت های بافته شده کج یا فشار زیادی نداشته باشند، اگر این اتفاق افتاد آنها را با دست و انگشتان خود تنظیم کنید و برای استفاده از این از علامت های ذکر شده در قسمت قبل استفاده کنید.

6. به یاد داشته باشید که اگر در اولین باری که بافت فرش خود را بررسی کردید، سطح فرش ناهموار بود، یعنی بافت شما کمی نامتقارن و بالا و پایین بود، هنگام پایین کشیدن به هیچ وجه سعی نکنید سطح فرش را صاف کنید. ، زیرا با این کار فرش شما در نهایت کج می شود. در واقع هر شکلی از فرشی که قبل از پایین کشیدن بوده است باید در انتهای پایین کشیدن یکسان باشد و در هنگام بافت و ضربه زدن باید این بی نظمی ها را از بین ببرید نه با پایین آوردن فرش.

7. بعد از بررسی نهایی ابعاد، شروع به سفت کردن پیچ ها با موکت کنید و مراقب باشید در حین انجام این کار تارها حرکت نکنند.

در این مقاله سعی شده است تمامی نکات لازم در مورد فرش و قالیچه به صورت کامل بررسی و آموزش داده شود. اگر در مورد مطالب گفته شده سوال یا ابهامی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: https://farahancarpet.com/carpet-weaving/

  • فرش کاشان

نظرات  (۱)

عالی بود ما یه زمان دار قالی داشتیم خیلی خوب بود ولی دیگه به مرور زمان جمع کردیم حرفه ای نبود برای سرگرمی تو خونه میبافتیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی