فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چگونه خانه را به سبک دکوراسیون وینتیج بچنیم؟

چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۰۷:۵۵ ق.ظ

گر شما هم عاشق آن هستید که خانه خود را با سبک دکوراسیون وینتیج چیدمان کنید، ما در این مقاله نکات بسیار مهمی را در اختیارتان قرار داده‌ایم. این سبک که در واقع نوعی چیدمان به شیوه 1990 به بعد است، تلاش می‌کند تا از عناصر قدیمی برای زیباتر کردن خانه یا هر محیط دیگری استفاده کند. این مقاله را بخوانید تا بتوانید خانه‌ای نوستالژی برای خود بچینید.

پالت رنگی غالب در سبک وینتیج 

قبل از گرفتن تصمیم نهایی برای اجرای دکور وینتیج در ساختمان، لازم است با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا باشید. برای اینکه بتوانید به درستی این سبک را در منزل خود پیاده کنید، باید بتوانید از رنگ‌های غالب این نوع دکوراسیون وینتیج خانه نیز بهره ببرید. برای این کار به یک پالت با رنگ‌های خنثی و البته در طیف روشن نیاز دارید.

سفید، بژ، کرم و حتی خاکی می‌توانند به خوبی حال و هوای سبک دکوراسیون وینتیج را در محیط مورد نظر شما جاری کنند. برای ایجاد جذابیت بیشتر می‌توانید برخی رنگ‌ها را مانند سبز و زرد نیز در دکوراسیون خود لحاظ کنید. با این حال اگر رگه‌هایی از نارنجی یا قهوه‌ای را نیز به کار ببرید، همچنان فضای شما حال و هوای آرامش‌بخش وینتیج را با خود به همراه خواهد داشت.

پالت رنگی غالب در سبک وینتیج

تصویری از دکوراسیون به سبک وینتیج

 نقش مبلمان در دکوراسیون وینتیج

بهتر است اصلی‌ترین لوازمی که در منزل خود با دکوراسیون به سبک وینتیج باید استفاده کنید، از جنس چوب و چرم یا ترکیبی از هر دو باشند. این دو جنس مهم‌ترین متریال استفاده‌شده در سبک وینتیج هستند و می‌تواند حس و حال خانه‌های قدیمی را به بیننده القا کنند. با این حال بهتر است برای انتخاب رنگ، آن را از رنگ‌های خنثی ولی ساده انتخاب کنید یا تم اصلی رنگ را با پرده‌ها و کفپوش هماهنگ کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که همه لوازم در راستای همین سبک چیدمان شده است. 

 طرح های دکوراسیون وینتیج 

درست است که برای انتخاب رنگ بهتر است از تم‌های خنثی یا روشن استفاده کنید؛ اما دست‌تان در انتخاب طرح و بافت کاملا باز است. می‌توانید طرح‌های اصیل گل‌دار را انتخاب کنید یا سعی کنید متریال شما مانند پرده یا مبلمان و حتی فرش دارای طرح‌هایی با نمای پرندگان باشد. به این ترتیب می‌توانید جذابیت‌ بسیار زیادی را در محل زندگی یا کار خود پیاده کنید که فضا را کاملا از یکنواختی نجات خواهد داد.

 متریال مناسب برای سبک وینتیج

مهم‌ترین فاکتور در خرید وسایل وینتج برای سبک دکوراسیون وینتیج توجه به قدمت آن است. مصالح و موادی که بو و رنگ طبیعت دارند می‌توانند بهترین انتخاب باشد. بهتر است دور متریال‌های جدید مانند مواد مصنوعی را خط بکشید و سعی کنید آن‌ها را انتخاب نکنید. این نوع چیدمان هیچ شباهتی به دکوراسیون مینیمال ندارد و تا حدودی شلوغ است. پارچه‌ها بهتر است کتان باشند، از گیاهان طبیعی استفاده کنید و به جای ظروف پر زرق و برق از تزئینات چوبی و حصیری بهره ببرید. اگر عاشق لوازم فلزی هستید، بهتر است در استفاده از آن اغراق نکنید و تعداد محدودی را برگزینید.

 عکس و وسایل دکوری قدیمی در دکوراسیون وینتیج 

وینتیج سبکی قدیمی و نوستالژیک است و خوراک افرادی است که عاشق خاطره‌بازی هستند. پس بهتر است به جای استفاده از ظروف گران‌بها برای دکوراسیون منزل از قاب عکس‌هایی استفاده کنید که برای شما سراسر معنا هستند. حتی می‌توانید از لوازم قدیمی و آنتیک بهره ببرید. میراث‌ خانوادگی، ظروف قدیمی، گرامافون یا هر وسیله‌ای که بتواند حس قدیمی بودن را به درستی به بیننده القا کند، به عنوان مدل دکوراسیون وینتیج در این سبک شناخته می‌شود. 

 نقش پرده در دکوراسیون وینتیج 

اولین نکته برای انتخاب پرده، انتخاب جنس آن است. بهتر است آن را از الیاف طبیعی انتخاب کنید تا با بقیه متریال این سبک تناسب کامل داشته باشد. از طرفی بهتر است از پرده‌های بلند استفاده کرده و طرح پرده را متناسب با سبک دکوراسیون وینتیج گل‌دار یا دارای طرح‌های دیگر انتخاب کنید. البته اگر کاغذ دیواری شما طرح‌دار است بهترین ایده دکوراسیون وینتیج برای جلوگیری از شلوغ‌شدن محیط این است که پرده را با طرحی ساده انتخاب کنید تا ترکیب این دو کنار یکدیگر کاملا چشم‌نواز باشد. 

 نقش چوب در سبک وینتیج 

یکی از اصلی‌ترین متریالی که در این سبک استفاده می‌شود چوب است. بهتر است از دیوارپوش طرح چوب طبیعی استفاده کنید؛ مثلا راش یا بلوط بهترین گزینه هستند و می‌توانند روح وینتیج را در خانه به جریان درآورند. حتی می‌توانید برخی از لوازم دکوری خود را نیز از میان اکسسوری‌های چوبی برگزینید. قاب آینه چوبی، دیوارکوب‌هایی از جنس چوب یا مبلمان با کنده‌کاری‌های چوبی گزینه‌های خوبی به عنوان اکسسوری وینتیج هستند. برای تنوع نیز می‌توانید از چوب‌ها در توناژهای رنگی متفاوت انتخاب کنید.

 نقش چوب در دکوراسیون وینتیج

عکس از نقش چوب در دکوراسیون وینتیج

 میز چوبی در دکوراسیون وینتیج 

برای اینکه بتوانید بهترین دکوراسیون را داشته باشید، می‌توانید یک میز چوبی انتخاب کنید تا به بهترین شکل شما را در نمایش دادن سبک وینتیج یاری کند. به عنوان مثال می‌توانید از یک میز کوچک دایره‌ای در گوشه خانه برای قرار دادن لوازم تزئینی استفاده کنید یا اگر تمایل دارید میز ناهارخوری داشته باشید، آن را از یک چوب با کیفیت انتخاب کنید که ابهت کافی را به چیدمان منزل ببخشد. 

 نقش فرش در دکوراسیون وینتیج 

اگر سبک منزل شما وینتیج است و دل‌تان می‌خواهد کف آن را با فرش بپوشانید، بهترین انتخاب فرش‌های دستبافتی هستند که نخ نما شده‌اند. چیدمان وینتیج از این حیث تا حدودی شبیه دکوراسیون سنتی است. حتی اگر امکان تهیه فرش دستباف را ندارید، فرش‌های ماشینی خود را از سبکی انتخاب کنید که رنگ و رورفته باشند. به این ترتیب می‌توانید به خوبی فرش را با کلیت دکوراسیون هماهنگ کنید.

 دیوارپوش یا کاغذ دیواری در دکوراسیون وینتیج 

البته دیوارپوش شاید به نظر شما اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما یکی از عناصر اصلی است که می‌تواند سبک شما را یک درجه ارتقا دهد. برای این کار سعی کنید طرح و رنگ را متناسب با پرده، فرش و مبلمان انتخاب کنید. اگر سایر موارد را ساده انتخاب کرده‌اید وقت آن است که دل به دریا بزنید و یک کاغذ دیواری با طرح‌های مختلف مانند پرنده، گل یا پروانه انتخاب کنید تا بتواند کل محیط را از یکنواختی درآورد.

کاغذ دیواری در دکوراسیون وینتیج

ایده کاغذ دیواری در دکوراسیون وینتیج

وسایل قدیمی در دکوراسیون وینتیج 

سبک وینتیج به خودی خود سبکی قدیمی است، به همین دلیل لازم است تا به هر ترتیبی که می‌توانید این قدیمی بودن را به نمایش درآورید. بهترین انتخاب وسایل وینتج است. مبلمان قدیمی، فرش‌های رنگ و رورفته، اکسسوری‌های عتیقه یا آنتیک، بهترین گزینه برای شمایی هستند که فریفته این سبک شده‌اید و می‌خواهید آن را به بهترین شکل به اجرا درآورید. هرچه لوازم شما قدیمی‌تر باشد، زیبایی سبکی که در پی گرفته‌اید چند برابر خواهد بود.

 کفپوش در دکوراسیون وینتیج 

البته کفپوش‌ها می‌توانند طیف وسیعی داشته باشند؛ اما مناسب‌ترین گزینه برای علاقه‌مندان به سبک دکوراسیون وینتیج کفپوش‌های چوبی است که برخی از نقاط آن با فرش پوشانده شده باشد. انتخاب رنگ بسته به کلیت دکوراسیون می‌تواند متفاوت باشد. می‌توانید برای ایجاد یک تضاد زیبا، رنگ کفپوش را متضاد با رنگ سایر بخش‌های دکوراسیون در نظر بگیرید.

 ایده کفپوش در دکوراسیون وینتیج

ایده کفپوش در دکوراسیون وینتیج 

 نقش نورپردازی در سبک وینتیج 

البته در گذشته برای نورپردازی خبری از لوستر نبوده است. با این حال شما به هر وسیله‌ای که در اختیار دارید باید نورپردازی را به نحوی انجام دهید که لوازم به خوبی دیده شود. حتی برای نورپردازی محیط می‌توانید وینتیج را با دکوراسیون مدرن تلفیق کنید و یک ترکیب بی‌نظیر داشته باشید. طرح دیوارکوب یا کنده‌کاری مبلمان تنها با کمک نورپردازی عالی قابل تشخیص است. بهترین انتخاب لامپ رشته‌ای است؛ اما اگر نمی‌توانید دل از لوستر بکنید لوسترهای کریستالی می‌توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.

 دکوراسیون پذیرایی به شیوه وینتیج 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه که می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند، پذیرایی است. اگر قرار است پذیرایی را متناسب با طراحی دکوراسیون وینتیج چیدمان کنید کافی است مبلمان‌ گل‌دار با پس زمینه روشن را انتخاب کنید. یک میز چوبی با کنده‌کاری‌های قدیمی در وسط، لوسترهای کریستالی، قاب‌ عکس‌های قدیمی و تصاویر نقاشی می‌تواند به بهترین شکل سبک پذیرایی شما را به یک دکوراسیون قدیمی و نوستالژی تبدیل کند که هر بیننده‌ای را ساعت‌ها مجذوب نگه می‌دارد. 

 آشپزخانه در دکوراسیون سبک وینتیج

آشپزخانه‌هایی که با سبک وینتیج چیده شده‌اند هم دیدن دارند. می‌توانید به جای کابینت‌های ام دی اف و لوکس، از شلف و قفسه برای قرار دادن لوازم آشپزخانه استفاده کنید. اگر کابینت قرار است انتخاب کنید سعی کنید بین رنگ‌های سفید و سبز یک گزینه را برگزینید. برای تزئین از ظروف قدیمی گل‌دار استفاده کرده و میز را از جنس چوب تهیه کنید.

 آشپزخانه در دکوراسیون سبک وینتیج

عکسی از آشپزخانه در دکوراسیون به سبک وینتیج

 اتاق خواب با دکوراسیون سبک وینتیج 

برای اتاق‌خواب به سبک دکوراسیون وینتیج، ابتدا باید به فکر پرده باشید. پرده‌های اتاق خواب قدیمی، اغلب توری با طرح‌های گل‌دار هستند که می‌توانند جلوه‌ای نوستالژی داشته باشند. بهتر است آینه و کنسول خود را از چوب انتخاب کنید یا اگر چوبی نیستند تلاش کنید رنگ سفید داشته باشند. شمعدان‌های بزرگ را فراموش نکنید که بدون آن‎‌ها یک جای کار می‌لنگد. باقی موارد مانند کفپوش و کاغذ دیواری را نیز متناسب با دکوراسیون اتاق انتخاب کنید. 

 نمای ساختمان به سبک وینتیج

البته که زمانی کار به نتیجه دلخواه می‌رسد که علاوه بر دکوراسیون داخلی، برای نمای خارجی نیز از سبک خودتان پیروی کنید و اجازه دهید درون و بیرون ساختمان در کنار یکدیگر حس و حال را بیننده القا کند. برای این کار بهتر است از موارد زیر نیز کمک بگیرید:

  1. برای حفاظ خارجی خانه یا درب و نرده‎‌ها می‌توانید از فرفورژه کمک بگیرید. این متریال شاید عمر زیادی نداشته باشد؛ اما یک عنصر مهم برای القای حس نوستالژی به بیننده است. 
  2. می‌توانید از نوعی معماری موسوم به معماری الیزابتی استفاده کنید. در این سبک وینتیج در معماری طرح‌ها نامتقارن هستند و از گذشته‌های دور یا تاریخ به دست طراحان رسیده‌اند. 

 

  • فرش کاشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی