فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۰۷:۴۸ ق.ظ

Spruce Up Your Interiors with Vintage Home Décor

سبک وینتیج در طراحی داخلی

سبک وینتیج یک سبک طراحی داخلی خاص با حال و هوایی نوستالوژیک و خاطره انگیز است. مهم ترین مشخصه سبک وینتیج استفاده از وسایل قدیمی یا ظاهرا قدیمی برای دکور کردن محیط است. آرامش و حس خوب یکی از مشخصه های مهم خانه های وینتیج است و به همین علت الیاف و مصالح طبیعی و رنگ های ملایم در آن پرکاربرد هستند. در این مطلب مشخصات و نکات سبک دکوراسیون خاص وینتیج را با هم بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

Everything You Need to Know about Selling Vintage Decor Online - Atomic  Ranch

تاریخچه سبک وینتیج

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی منزل برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم به وجود آمد. در آن زمان به علت مشکلات اقتصادی و تخریب های ناشی از جنگ، مردم سعی کردند با بازسازی و تعمیر وسایل قدیمی با کمترین هزینه خانه های خودشان را دکور کنند. این بازسازی و نوسازی ها به همراه آرامش بعد از جنگ فضاهایی آرام و دنج در دکوراسیون خانه ها به وجود می آورد. بعدها با تغییرات اقتصادی دیگر نیازی به این نوع دکوراسیون نبود ولی با پدید آمدن جنبش های هنری مختلف در قرن بیستم، سبک وینتیج هم به شکل امروزی خودش جایگاه ثابتی در سبک های طراحی داخلی پیدا کرد.

 

وینتیج یعنی چه؟

وینتیج به طور کلی به وسیله یا اثری گفته می شود که متعلق به دوره خاصی از گذشته باشد. در طراحی داخلی به سبک وینتیج از این وسایل برای تزئین خانه استفاده می کنیم. مثلا این وسایل می توانند متعلق به صد، بیست یا پنجاه سال پیش باشند و یا نو باشند و با سبک قدیمی طراحی شده باشند. البته دقت کنید که در دکوراسیون وینتیج تمام وسایل را قدیمی یا دست دوم انتخاب نمی کنیم و سعی می کنیم از وسایل راحت مدرن هم استفاده کنیم. در واقع سبک وینتیج امروزی ترکیبی از مبلمان و وسایل ساده مدرن و وسایل طرح وینتیج هستند.

 

سبک وینتیج چیست؟

همانطور که گفتیم در سبک وینتیج از وسایل طرح قدیمی برای دکور خانه استفاده می شود. اما وینتیج معنایی عمومی تر از یک سبک خاص دارد. یعنی تمام سبک هایی که از وسایل طرح قدیمی استفاده می کنند مثل کلاسیک ، فرانسوی ، نئوکلاسیک ، سنتی ایرانی ،  روستیک ، خانه مزرعه ای ، شبی شیک ، مدرن نیمه قرن و … همگی به نوعی وینتیج هستند چرا که همگی سبک هایی نوستالوژیک هستند. اما خود سبک وینتیج عموما از وسایلی به قدمت ۵۰ سال دکور می شود. این وسایل می توانند متعلق به فرهنگ هایی مثل انگلیسی، فرانسوی و … و یا حتی سنتی ایرانی باشند. مهم این هست که اثاثیه با هم همخوانی داشته باشند و از لحاظ دوره زمانی مرتبط باشند.

 

رنگ های سبک وینتیج

در سبک وینتیج عموما از رنگ های روشن و خنثی مثل سفید، بژ، کرم و خاکی برای رنگ های اصلی و غالب فضا استفاده می شود. در کنار آنها از طیف های روشن رنگ های دیگر مثل سبز، آبی، صورتی و زرد هم استفاده می شود. و در نهایت گاهی در دکوریجات و اکسسوری ها رنگ هایی زنده و گرم مثل لاکی، نارنجی، قهوه ای، شتری، خردلی، سبز و … به کار می بریم. دکوراسیون وینتیج فضایی آرامش بخش و روشن دارد و باید سعی کنیم غالب فضا رنگ روشن بماند و رنگ های دیگر فضا را شلوغ نکنند.

Revamp Your Home With These Vintage Decorating Ideas! | Vintage Industrial  Style

وسایل قدیمی

همانطور که گفتیم نامگذاری این سبک به خاطر همین اثاثیه و وسایل قدیمی اتفاق افتاده. پس می توانیم از وسایل قدیمی که سالم و زیبا هستند برای دکوراسیون خانه استفاده کنیم. می توانیم این وسایل را رنگ کنیم یا تغییر کاربری بدهیم و با کمی خلاقیت با وسایل مدرن و جدید ترکیب کنیم. امروزه مبلمان و اثاثیه جدید زیادی هم با طرح های قدیمی تولید می شوند. می توانیم از این وسایل هم برای دکور فضا کمک بگیریم. همینطور یادگارهای قدیمی مثل میراث های خانوادگی و وسایل ارزشمند آنتیک و عتیقه هم گزینه های خوبی برای این سبک هستند.

فرش های ایرانی هم یکی از وسایل وینتیج عالی برای ترکیب با وسایل مدرن و مختلف در این سبک هستند و یادگار فرهنگ و تاریخ غنی ما می توانند باشند.

 

مصالح

با توجه به اینکه سبک وینتیج رویکری قدیمی دارد، مواد و مصالح طبیعی به خصوص چوب در آن جایگاه ویژه ای دارند. کفپوش های چوبی یکی از المان های مهم در فضاهای وینتیج هستند. همینطور پارچه ها و الیاف طبیعی مثل کتان، فرش های دستباف، گیاهان طبیعی، ظروف و وسایل سفالی و حصیری، تزئینات چوبی و مقدار محدودی فلزات، عموم وسایل وینتیج را تشکیل می دهند.

 

بافت و طرح و نقش

ترکیب بافت های ریز و درشت مختلف و طرح های نوستالوژیک مثل راه راه، گلدار، داماسک، حیوانات و پرنده ها و … برای ایجاد تنوع در سبک وینتیج به کار می روند. توجه کنیم که وینتیج یک سبک شلوغ مثل بوهمین نیست و فضا باید خلوت، مرتب و آرامش بخش باشد. پس حتما در صورت استفاده از طرح و نقش در کاغذ دیواری، فرش، مبلمان و … باید از سطوح ساده هم در بقیه فضا برای تعدیل محیط استفاده کنیم.

20 Vintage Décor Ideas for Any Style & Space - Carlisle Wide Plank Floors

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکوریجات

شاید بتوانیم بگوییم که دکوریجات در سبک وینتیج مهم ترین نقش را ایفا می کنند. سبک وینتیج یک سبک بسیار خوب برای کسانی است که به جمع آوری و کلکسیون وسایل و یادگارهای قدیمی علاقه دارند. وسایل آنتیک، تابلوها و قاب های قدیمی، ظروف کهنه، صنایع دستی، وسایل صوتی تصویری قدیمی مثل گرامافون و ضبط، گلدان، کوزه، فانوس، شمعدان، رومیزی، کوسن، لوستر و هر نوع وسیله قدیمی دیگری را می توانیم در این سبک به کار ببریم. تنها نکته اینکه یک محیط وینتیج به هیچ وجه نباید شبیه یک مغازه عتیقه فروشی باشد. وسایل مختلف باید با هم همخوانی داشته باشند و ترجیحا از نظر قدمت هم دوره باشند و از لحاظ بصری هم زیبا به چشم بیایند و خوب با هم ترکیب شوند. فراموش نکنیم که حس نوستالوژیک در کنار آرامش و نظم مهم ترین مشخصات سبک وینتیج هستند.

 

سبک وینتیج یک سبک خاص مخصوص کسانی است که به محیط های قدیمی علاقه دارند و در فضاهای قدیمی احساس خوبی پیدا می کنند. خلاصه مشخصات این سبک را هم در مودبرد زیر نام بردیم. 

  • فرش کاشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی