فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

ویژگی های مدل فرش وینتیج یا کهنه-نما (مدرن)

پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۹ ق.ظ

مدل فرش وینتیج یکی از انواع فرش های فانتزی است که در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین فرش ها تبدیل شده است. جذابیت این مدل فرش عمدتاً به این دلیل است که شباهت زیادی به فرش های قدیمی دارد. یعنی فرش هایی که شدت رنگ آن بسیار کم است و قدیمی به نظر می رسد.

منبع: Persiacarpet

این نوع محصول به فرش پتینه نیز معروف است. کارخانجات فرش این مدل فرش را در طرح های سنتی یا کلاسیک می بافند و مشتریان احساس می کنند که در حال تماشای یک فرش اصیل ایرانی هستند. کارخانه فرش کاشان انواع فرش های وینتیج را با کیفیت عالی به فروش می رساند.

در مقاله زیر با ویژگی های مدل فرش قدیمی یا وینتیج بیشتر آشنا می شویم.

فرش وینتیج چیست؟

همانطور که از نام این مدل فرش پیداست، وینتیج یا قدیمی، با هدف شباهت به فرش های قدیمی و اصیل ایرانی تولید شده است. البته لازم به ذکر است که قالی های قدیمی شرقی که حداقل بین 20 تا 50 سال مورد استفاده قرار می گرفتند و سپس با هدف ایجاد سبک وینتیج مدرن به طور کامل بازسازی می شدند، متفاوت است.

مدل فرش آنتیک برخلاف فرش های آنتیک یا نیمه آنتیک سعی در بازگرداندن فرش به حالت اولیه ندارد و سعی در طراحی سبکی جدید دارد. به عنوان مثال، فرش های مدرن قدیمی به طور کامل بازسازی و تقریباً به طور کامل رنگ آمیزی شده اند. سپس با رنگ ها و نقش های جدید مدرن رنگ آمیزی می شوند. بنابراین یک فرش کاملاً جدید به سبک وینتیج مدرن از یک فرش دستباف شرقی قدیمی با سابقه طولانی ایجاد شده است.

از طرفی در فرش های قدیمی از روش های مختلفی استفاده می کنند تا ظاهری قدیمی به فرش بدهند. مثلاً رنگ اصلی را روشن می کنند یا با تدابیر دیگر سایش بیشتری به فرش می دهند و به اصطلاح آن را بلندتر می کنند.

امروزه از ترکیبات شیمیایی مانند هیپوکلریت کلسیم برای پیری فرش استفاده می شود. این مواد فرش را کهنه جلوه می دهند. البته توجه داشته باشید که استفاده از این مواد تاثیری بر عمر و کیفیت فرش نخواهد داشت.

این مدل فرش زیبا و منحصر به فرد زیبایی فوق العاده ای به منزل شما خواهد بخشید.

ویژگی های مدل فرش وینتیج یا کهنه-نما (مدرن)

فرش وینتیج برای انواع دکوراسیون های فانتزی، مدرن و کلاسیک استفاده می شود و جلوه ای منحصر به فرد به فضای خانه می بخشد. به طور کلی ویژگی های فرش قدیمی عبارتند از:

- جنس الیاف مدل فرش قدیمی یا قدیمی

برای بافت فرش های قدیمی از الیاف مختلفی استفاده می شود. برخی از آنها با نخ های پلی استر و برخی با نخ های اکریلیک. مدل های فرش هایی که با اکرلیک ساخته می شوند دارای مقاومت و کیفیت بالایی هستند. بر این اساس قیمت این محصولات نیز بالاتر است.

مدل فرش ماشینی قدیمی که توسط پلی استر بافته می شود بدون پرکن بوده و از قیمت پایین تری نسبت به فرش های اکریلیک بافته می شود. می توان گفت مقاومت آن نیز قابل قبول است. الیاف دیگری که در تولید فرش های قدیمی یا قدیمی استفاده می شود عبارتند از:

  • نخ BCF
  • نخ پلیوژن
  • نخ بکر
  • نخ پلی پروپیلن

به طور کلی الیاف اکریلیک بیشتر در فرش هایی با تراکم یا پرز بیشتر استفاده می شود. به عنوان مثال فرش 1200 شانه یا 1500 شانه با این نوع الیاف تولید می شود.

- طراحی و مدل فرش وینتیج

فرش های قدیمی در مدل ها و طرح های مختلفی تولید می شوند که یکی از پرطرفدارترین آنها فرش های قدیمی ترک است. یکی از مهم ترین ویژگی های این مدل فرش استفاده از طرح های تمیز و بسیار ساده است. این مدل از فرش ها معمولا بدون نقش و نگار هستند.

البته برای برخی از آنها از نقش و نگار فرش دستباف نیز استفاده می شود. یکی از معروف ترین این نقشه ها فرش افشان است که طرفداران زیادی دارد.

- رنگ مدل فرش قدیمی

با توجه به ویژگی های قدیمی این نوع محصولات، از طیف رنگ های سرد و خنثی بیشتر استفاده می شود. هماهنگی بیشتر این رنگ ها با دکوراسیون مدرن دلیل استفاده از این طیف رنگی است. فرش وینتیج ترک نیز با رنگ های کرم، توس، نقره ای یا متابولیک بافته می شود. فرش برجسته گل وینتیج نیز با رنگ های زیبای خود بسیار محبوب است.

- قیمت و ابعاد فرش وینتیج

فرش های قدیمی در سایزهای مختلف در کارخانه فرش کاشان بافته می شود و در انواع 4 متری، 6 متری، 9 متری و 12 متری یافت می شود. بیشتر کسانی که به دکوراسیون های مدرن علاقه دارند ترجیح می دهند یک مدل فرش سایز کوچکتر برای منزل خود خریداری کنند.

قیمت این مدل از فرش ها نیز نسبت به فرش های کلاسیک کمتر است. یکی از دلایل آن می تواند شانه و تراکم کمتر فرش باشد.

نتیجه

اکنون که با ویژگی های فرش قدیمی آشنا شدید و اگر قصد خرید این مدل فرش را دارید می توانید از طرح ها و مدل های متنوع و زیبای آن ها در فروشگاه اینترنتی فرش دیدن فرمایید. با خرید از این فروشگاه ها، جدا از بهره مندی از مزایای خرید اینترنتی، به دلیل عدم وجود واسطه می توانید محصول خود را با قیمت کمتری تهیه کنید.

منبع: https://www.kalafarsh.com/categories-article/277--vintage-carpet-old.html

https://persiacarpet.blogspot.com/2022/08/features-of-old-fashioned-or-vintage.html

  • فرش کاشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی