فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

فرش ماشینی بخریم یا دستبافت؟

شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۱۵ ب.ظ

handmade-carpet-machine.jpg

فرش ماشینی بخریم یا دستبافت

فرش ماشینی و فرش دستبافت دو گزینه انتخابی برای افرادی می باشد که قصد دارند فرش منزل خود را تعویض نمایند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید اما به درستی نمی دانید که کدام نوع فرش را تهیه کنید، توصیه می کنیم ادامه مطلب را مطالعه فرمایید تا با ویژگی های هر کدام بیشتر آشنا شده و در نهایت انتخاب صحیح تری را داشته باشید.

فرش دستباف را با الیاف طبیعی همچون پشم حیوانات می بافند و پشم هر چه بیشتر پا بخورد به همان میزان، رنگ فرش را بهتر نمایش می دهد. به همین علت فرش های دستباف نو را در حجره های فرش فروشی در زیر پای عابرین قرار می دهند تا از روی آن عبور کنند چرا که این گونه فرش موردنظر جا افتاده تر به نظر برسد و ظاهری پخته تر و زیباتر به خود می گیرد.

فرش دستباف در سه دسته طرح های ترنج، افشان و خشتی بافته و به بازار ارائه می شود. طرح لچک و ترنج از جمله طرح هایی است که از قدیم الایام در بین ایرانیان بیشترین طرفدار را داشته است. در حقیقت به فرش هایی که حاشیه ای پهن را دارا هستند و طرحی بیضی شکل و یا دایره ای شکل با نام ترنج را در مرکز خود دارند و همچنین اطراف و چهار گوشه ی آن ها، لچک وجود دارد را لچک و ترنج می نامند.
 
اما فرش های دستبافت با تمام مزایایی که دارا هستند، معایبی نیز دارند از جمله این که فرش های دستبافت قیمت بسیار بالایی دارند به طوری که همه اقشار جامعه توان خریداری آن را ندارند. باید توجه داشت که منزل تنها با یک تخته فرش پوشیده نخواهد شد و اگر هم بخواهید چند تخته فرش دستبافت را برای منزل تهیه کنید، بی شک بایستی هزینه بسیار زیادی را متقبل شوید.

 به همین دلیل است که افراد از خرید فرش ماشینی استقبال کرده اند چرا که هزینه تمام شده فرش ماشینی به طبع از هزینه فرش دستباف پایین تر بوده و در نتیجه با قیمت مناسب در بازار ارائه می گردد. تنها این مورد نیست که موجب جذابیت فرش ماشینی برای افراد شده بلکه فرش ماشینی با این که نسبت به فرش دستباف ، قیمتی پایین تر را دارد، اما کالایی لوکس به شمار می آید.

گفتنی است که از بین انواع فرش ماشینی ، فرش ماشینی کاشان جزو کالاهایی می باشد که در کل جهان شناخته شده است و به عبارتی امتحان خود را پس داده است. کاشان اعتباری برای فرش ماشینی به حساب می آید و اشخاص معروف فرش ماشینی را به اعتبار نام کاشان خریداری می کنند، همانند سوغات هر شهر که موجب می شود آن شهر را با نام آن محصول بشناسند.

ویژگی های فرش با توجه به محیط

قبل از خرید فرش ماشینی لازم است به برخی از نکات همچون نوع کفپوش منزل، وسعت محیط منزل، مقدار نورگیری، رنگ دیوار و مبلمان و همچنین پرده ها، میزان عبور و مرور در محیط و سبک فضای منزل دقت نمایید. نکات زیر شما را در این زمینه بهتر راهنمایی می کند:

  • برای فضایی که وسعت خیلی کمی داراست، یک فرش ماشینی که دارای ترکیبات روشن است را انتخاب نمایید. طرح افشان طرحی است که برای این نوع فضاها توصیه می شود اما به هیج وجه طرح خشتی را انتخاب نکنید چرا که فضا را بیش از حد کوچک نشان می دهد.
  • اگر اتاق شما یا هر گونه فضای دیگر که قصد دارید فرش را در آن پهن کنید، نورگیر نیست، سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که دارای ترکیب رنگی روشن است به این دلیل که فضا را نورانی تر نشان می دهد.
  • در حین انتخاب رنگ فرش حتما به پالت رنگی موجود در منزل همچون رنگ دیوارها، رنگ روکش مبلمان، رنگ پرده ها و همچنین رنگ چوب وسایل و از همه مهم تر رنگ کفپوش منزل توجه کافی داشته باشید. چنان چه در فضای موردنظرتان، دیوار یا کفپوش و یا حتی مبلمان طرح دار وجود دارد، سعی کنید که یک فرش ماشینی با طرح های خلوت را انتخاب نمایید چرا که تعادل طرح و نقش در کف محیط باید حفظ شود. گبه از آن لحاظ که سبک طراحی خاصی را داراست، می تواند بهترین گزینه برای محیط های رنگی و شلوغ باشد.
  • فضاهای پر رفت وآمد همچون اتاق نشیمن یا ورودی خانه را به هیچ وجه با فرش های روشن که بافت ظریف دارند، یا اصطلاحا "رج بالا " نپوشانید. این نوع فرش های ماشینی در این فضا ها به شدت در معرض آسیب دیدگی قرار دارند.
  • پیش از خریداری فرش ماشینی به سنتی یا مدرن بودن دکوراسیون منزل خود حتما توجه نمایید. برای مثال اگر خانه شما کفپوش پارکت دارد، انتخاب گبه می تواند بهتر از سایر گزینه ها برای این فضا باشد در حالی که برای فضاهای سنتی، انتخاب فرش ماشینی با طرح لچک ترنج مناسب تر از بقیه نمونه ها می باشد.
  • فرش کاشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی