فرش کاشان

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

خرید فرش کاشان از کاشان کارپت

فرش کاشان

معرفی بهترین شرکت های فرش ایران در کاشان کارپت، بهترین تولید کنندگان فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و انواع فرش های مدرن و سنتی و غیره صادراتی کاشان

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

بهترین فرش برای جهیزیه عروس

هنگام خرید فرش برای نوعروس با مدل‌های متفاوت و متنوع زیادی روبه‌رو می‌شوید. ولی به دلیل اینکه قرار است برای نوعروس جهیزیه تهیه کنید بهتر است در انتخاب خود دقت زیادی به خرج دهید و سعی کنید هر مدل فرشی که به شما پیشنهاد شد را قبول نکنید! برای مثال از خرید فرش‌های شگی اجتناب کنید؛ زیرا این فرش‌ها دارای بافت بادوامی نیستند و با یک‌بار شست‌وشو شکل ظاهری خود را از دست می‌دهند. تا جایی که ممکن است از فرش‌های ایرانی با طرح‌ و نقش‌های مخصوص آن برای جهیزیه عروس خریداری کنید؛ زیرا نماد هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است و هر ایرانی لازم است حداقل یکی از این فرش‌ها را در منزل دارا باشد.

فرش جهیزیه طبق دکوراسیون خانه

قبل از خرید فرش باید حتماً به این نکته توجه کنید که منزل تازه‌عروس بزرگ است و یا کوچک، باتوجه‌به اندازه اتاق‌ها و پذیرایی، اقدام به خرید کنید. امروزه اکثر زوج‌های جوان یا علاقه‌ای به منازل ویلایی و بزرگ ندارند و یا به دلیل شرایط اقتصادی کشور، توان تهیه منازل با متراژ بزرگ کم شده است؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید فرش از متراژ منزل باخبر شوید. مثلاً برای منازل کوچک و نقلی، انتخاب فرش‌های گرد بسیار هوشمندانه و زیبا است. همچنین قبل از خرید باید ببینید که دکوراسیون منزل قرار است چه سبکی باشد. مثلاً اگر عروس و داماد طرفدار سبک دکوراسیون مینیمال هستند، باید فرش‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های بسیار ساده، با جزئیاتی کم و رنگ‌‌های ملایم و خنثی را خریداری کرد. همچنین اگر طرفدار سبک سنتی و کلاسیک هستند می‌توان فرش‌های ماشینی با طرح‌های کلاسیک و پرنقش‌ونگار را خریداری کرد.

اگر به دنبال این هستید که المان‌های اصیل ایرانی و سبک سنتی کشورمان در دکوراسیون منزلتان حضور یابد و از طرفی هم طرفدار فرش‌هایی با طرح‌ و رنگ‌بندی‌های مینیمال و اسپرت هستید، ما به شما فرش‌های پتینه را معرفی می‌کنیم. با این مدل فرش‌ها منزل شما هم مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی است و هم جوان‌پسند و اسپرت. شما این ترکیب خاص و به نحوی پارادوکس را فقط در فرش‌های پتینه می‌نوانید پیدا کنید!

جنس فرش جهیزیه عروس

انتخاب فرش ماشینی جهیزیه عروس رابطه مستقیمی با بودجه‌ای دارد که برای خرید فرش در نظر دارید. مثلاً طرفدار صرف هزینه‌ زیادی برای فرش نیستید، می‌توانید فرش‌های پلی‌استر را انتخاب کنید. فرش‌هایی با نخ پلی‌استر، دارای عمر زیاد و همچنین قیمت اقتصادی‌ای هستند. درصورتی‌که بودجهٔ بیشتری برای خرید فرش کنار گذاشته‌اید، ما به شما فرش‌های آکریلیک را پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ فرش جهیزیه عروس

یکی از مواردی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید رنگ‌بندی فرش است. برای مثال قبل از خرید باید از میزان روشنایی منزل اطلاع کسب کنید یعنی خانه پرنور و روشن است یا کم‌نور. مثلاً اگر منزل دارای نور و آفتاب زیاد است، بهتر است از فرش‌های تیره‌رنگ استفاده نکنید؛ زیرا تابش آفتاب باعث می‌شود که به‌مرورزمان رنگ‌ فرش کم شود. همچنین اگر منزل تاریک و کم‌نور است نیز بهتر است رنگ فرش را روشن انتخاب کنید زیرا رنگ روشن فضا را پرنورتر نشان می‌دهند. به‌علاوه این نکته را فراموش نکنید که باید بین رنگ فرشی که قرار است خریداری کنید و کف‌پوش‌ها، رنگ دیوار، پرده و سایر لوازم هماهنگی باشد. به‌خصوص اینکه هماهنگی رنگ فرش و کف‌پوش حتماً باید رعایت شود.

طرح فرش جهیزیه عروس

اگر دغدغه کثیف شدن فرش‌ها را دارید، قبل از خرید به رنگ‌بندی و طرح‌های فرش دقت کنید. طبیعتاً فرش‌های سفیدرنگ زودتر کثیف می‌شوند پس بهتر است فرشی را که برای جهیزیه خریداری می‌کنید، دارای رنگ‌هایی مثل خاکستری کم‌رنگ همراه با گل‌ها و نقش و نگارهای بزرگی باشد. همچنین از خرید فرش‌هایی که در زمینه آن‌ها فقط یکرنگ و یا رنگ‌های کمی وجود دارد اکیداً خودداری کنید؛ زیرا کثیفی در آن‌ها بیشتر مشخص می‌شود.

 

فرش جهیزیه عروس

 

 

 

 

 

 

 

 

فرش طرح عروس و رنگ بندی مختلف آن در دکوراسیون

از فرش طرح عروس و رنگ‌بندی مختلف آن در دکوراسیون می‌توان به موارد زیر اشاره داشت که به کارگیری از هر یک این رنگ زمینه منجر به ایجاد فضایی خاص در منزل می‌شود. طرح فرش عروس طرحی ترنج دار است که نقش مایه اصلی متن زمینه آن افشان بوده و می‌توان از آن به عنوان طرح فرش افشان ترنج دار نیز نام برد.

به کارگیری از این طرح فرش ترنج دار علاوه بر دکوراسیون‌های کلاسیک برای فضاهای مدرن نیز بسیار مناسب است؛ اما از رنگ بندی این طرح فرش و تاثیر هر یک در دکوراسیون‌های مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

فرش زمینه نسکافه ای طرح عروس

از سری رنگ‌بندی جدید و جذابی است که به کارگیری از آن در کنار یک مبلمان کرم یا قهوه‌ای و یا مکملی از این رنگ بسیار زیبا خواهد بود. قابلیت هارمونی این رنگ با فضاهای کوچک و بزرگ بسیار عالی است که سبب تعادل سازی چنین فضاهایی می‌شود. استفاده از رنگ فرش نسکافه ای به عنوان رنگی نسبتا تیره برای ایجاد فضایی گرم و صمیمانه بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود.

فرش عروس رنگ اطلسی

رنگ فرش اطلسی از سری رنگ‌های تیره و چرک تاب است که استفاده از آن در دکوراسیون‌های پرتردد به جهت پنهان سازی لک بسیار مناسب است. از طرفی رنگ تیره برای تفکیک سازی فضاهای بزرگ و لوکس بسیار مناسب و کاربردی است که منجر به فضایی گرم و صمیمی برای چنین فضاهای با وسعت زیاد و یا منازل اشرافی نیز خواهد شد.

فرش ماشینی طرح عروس کرم

بسیاری از افراد به منظور تهیه و خریداری فرش جهیزیه ترجیح به استفاده از طرح‌های ترنج دار می‌دهند که به نوعی با سبک دکوراسیون کلاسیک عروس با مبلمان استیل از هارمونی بسیار خوبی برخوردار است. فرش طرح عروس کرم نیز از نمونه طرح‌های ترنج دار با حاشیه بسیار زیبا است که به کارگیری از این فرش رنگ روشن با طرح کلاسیک به عنوان فرش خانه عروس هم از هارمونی خوبی برخوردار خواهد بود و هم این که بسیار مناسب خانه‌های کوچک و تاریک جهت بزرگ‌نمایی و دلبازی فضا می‌باشد

 

فرش پذیرایی برای جهیزیه عروس

یکی از نکات حائز اهمیت هنگام انتخاب فرش این است که فرش قرار است برای کدام قسمت از منزل استفاده شود. همه ما می‌دانیم که فرش‌هایی که در پذیرایی مورداستفاده قرار می‌گیرند بافرش اتاق‌خواب، آشپزخانه و سایر نقاط خانه متفاوت است. فرش پذیرایی ازنظر زیبایی و مجلل بودن باید حرف اول را بزند. به عبارتی همواره باید شیک‌ترین، فاخرترین و زیباترین فرش‌ها را برای پذیرایی خریداری کرد. همچنین باید فرش‌هایی که شانه و تراکم آن‌ها بیشتر است، برای پذیرایی انتخاب شوند. همچنین هنگام خرید فرش پذیرایی عروس باید به جنس نخ نیز توجه کنید. اگر قرار است مهمانداری و رفت‌وآمد زیادی در پذیرایی صورت گیرد بهتر است فرش‌های مقاوم در برابر سایش را خریداری کنید. همچنین فرش‌های آکریلیک را برای اتاق پذیرایی به شما پیشنهاد می‌کنیم. فرش‌های ماشینی‌ای که طرح‌های سنتی و زیبایی دارند به خاطر شباهت زیادی که به فرش دستباف دارند برای پذیرایی بسیار مناسب هستند و به آن ظاهری لوکس، اصیل و خاص می‌دهند.

فرش جهیزیه عروس

انتخاب فرش اتاق‌خواب عروس

برای اینکه اتاق‌خواب نوعروس شیک و جذاب باشد، بهتر است فرش را در اندازه مناسبی بخرید و همچنین فاصله ۲۰ سانتی‌متر بین فرش و دیوار باید حفظ شود؛ یعنی فرش به دیوار نچسبد. همچنین فرش باید با میز آرایش، رنگ دیوار، تخت و پرده اتاق هماهنگ باشد. فرش را متناسب با اندازه اتاق انتخاب کنید. استفاده از فرش‌هایی با رنگ روشن باعث می‌شود اتاق‌های کوچک بزرگ‌تر به نظر آیند.

فرش آشپزخانه عروس

فرش این قسمت اساساً باید با سایر قسمت‌های منزل متفاوت باشد. هنگام خرید فرش ماشینی برای آشپزخانه عروس باید به استاندارهایی توجه کنید. برای مثال فرش آشپزخانه بهتر است وزن زیادی نداشته باشد، زیرا این فرش به نسبت سایر فرش‌های منزل بیشتر در معرض کثیفی قرار دارد؛ بنابراین تا جای ممکن بهتر است سبک باشد تا شست‌وشوی آن راحت‌تر باشد. همچنین بهتر است پرزهای فرش بلند نباشند و تا جای امکان فرش‌هایی با پرزهای کوتاه بخرید زیرا آلودگی و گردوخاک کمتری به خود جذب می‌کنند. همچنین باید فرش‌هایی با الیاف ضد رطوبت خریداری شوند زیرا رطوبت زیادی در آشپزخانه است و ممکن است برای فرش آسیب‌زا باشند. فرش‌هایی با جنس پلی‌پروپیلن هیت ست شده مناسب این محل می‌باشد.

 

شکل‌های مختلف فرش

انتخاب شکل فرش متناسب با فرم فضا، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر زیبایی محیط تاثیر به سزایی دارد. در بازار فرش، انواع متفاوتی فرم و شکل فرش موجود است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرش مستطیلی

فرش‌های مستطیلی، سنتی و رایج‌ترین فرم در میان فرش‌های موجود در بازار هستند. این نوع فرش به دلیل ابعاد متفاوت، برای پهن کردن در فضاهای بزرگ مانند سالن نشیمن و پذیرایی و فضاهای باریک مانند راهروها مناسب می‌باشد. از فرش‌های مستطیلی می‌توان برای تقسیم فضا به بخش‌های مختلف نیز استفاده نمود.

فرش مستطیلی
فرش‌های مستطیلی می‌توان برای تقسیم فضا به بخش‌های مختلف نیز استفاده نمود.


فرش مربعی

 

فرش‌های مربعی شکل، انتخاب مناسبی برای اتاق‌های مربعی شکل هستند. این نوع فرش‌ها برای فضاهای کوچک و یا دفاتر کار و پذیرش هتل‌ها نیز مناسب است و همچنین جایگزین مناسبی برای فرش‌های مستطیلی در فضاهای بزرگ می‌باشد. وجود لوازم دکوراسیون مربعی شکل مانند میز چای‌خوری، در کنار این مدل فرش تناسب زیبایی را در اتاق ایجاد می‌نماید.

فرش مربعی
فرش‌های مربعی شکل، انتخاب مناسبی برای اتاق‌های مربعی شکل هستند.

فرش گرد

انتخاب فرش گرد در منزل، به فضای خانه حسی هم مدرن و هم کلاسیک را القا می‌کند. استفاده از این فرش در چیدمان یک اتاق کوچک، سبب بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق می‌شود در صورتی که پهن کردن آن در یک محیطی بزرگ با اندازه‌ای نامناسب، موجب گم شدن آن در فضا می‌شود.

پهن کردن فرش گرد در کنار لوازم دکوراسیون دایره‌ای و گرد (میز ناهارخوری گرد، لوستر دایره‌ای و…) تناسب زیبا و جالبی را به وجود می‌آورد و بر جلوه‌ی فضا می‌افزاید.

در اتاق‌خواب‌های بزرگ و دارای مبلمان، می‌توان از فرش گرد برای زیر مبل استفاده نمود و توجه را از تخت به مبل جلب کرد. همچنین استفاده از آن در اتاق‌خواب کودک و یا اتاق بازی، انتخاب مناسبی است.

فرش گرد
انتخاب فرش گرد در منزل، به فضای خانه حسی هم مدرن و هم کلاسیک را القا می‌کند.

اندازه فرش و چیدمان آن در فضاهای مختلف منزل

چیدمان فرش در سالن نشیمن و پذیرایی

  • اندازه­‌ی یک فرش رابطه مستقیم با اندازه‌­ی سالن­ نشیمن و پذیرایی و مبلمان موجود در آن دارد.
  • در انتخاب فرش باید توجه کرد که اندازه‌ی فرش فارغ از طرح و نقش کفپوش، از متراژ اتاق و یا سالن کوچک‌تر باشد تا کفپوش سالن به چشم بیاید.
  • در خانه‌های بزرگ بهتر است که فاصله‌ی فرش از دیوارها حداقل ۴۵ سانتی‌متر و برای خانه‌های کوچک حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر باشد.
  • در یک فضای کوچک، سایز فرش نباید بزرگ بوده به طوری که تمامی مبلمان داخل فرش قرار گیرد زیرا در این حالت مبل بیشتر فضای بصری را گرفته و اتاق کوچکتر نشان داده می­‌شود. پس بهتر است در این فضاها فرش به اندازه­ای باشد که تنها پایه­های جلویی مبلمان بر روی فرش قرار گیرد.
  • در فضای سالن پذیرایی کوچک یا سبک مدرن که از فرش‌های کوچک ولی با طرح‌های درشت در چیدمان منزل استفاده می­‌شود، می‌­توان مبلمان را بر روی فرش قرار نداد و فرشی با اندازه­ای انتخاب کرد که تنها میز پذیرایی بر روی آن قرار گیرد. در این حالت باید توجه داشت طول فرش با طول مبل یا کاناپه برابر باشد. همچنین در این سبک، استفاده از فرش ­های بیضوی یا دایره­ای به دلیل نبود زاویه در فرش، برای فضاهای کوچک، در وسط اتاق توصیه می­‌شود.
    چیدمان فرش
    برابری طول فرش با مبلمان
  • در فضاهای یکپارچه بهتر است برای جداسازی فضاها از یکدیگر از فرش‌های متفاوت استفاده شود ولی باید توجه کرد که بین فرش‌ها از نظر ترکیب رنگی و یا طرح هماهنگی وجود داشته باشد. انتخاب نامناسب فرش‌ها، پهن‌کردن یکپارچه آن‌ها و عدم تفکیک فضاها سبب آشفتگی محیط و بی‌هویتی اجزای منزل می‌شود.
چیدمان فرش پذیرایی
ایجاد فضاهای مستقل به وسیله فرش
چیدمان فرش
ایجاد فضاهای مستقل با تغییر چیدمان فرش
  • در سالن­ نشیمن و پذیرایی بزرگ، بهتر است که اندازه­ی فرش به گونه­ای باشد که یا پایه­های جلویی مبلمان و یا تمام مبلمان بر روی آن قرار گیرد چرا که سبب گرم­تر شدن فضای اتاق می­شود.
  • در زمانی که مبل‌های سالن یک‌دست نبوده و از یک یا دو صندلی و یا مبل متفاوت در کنار مبلمان اصلی در دکوراسیون سالن استفاده می‌شود بر حسب شرایط و به دلخواه، صندلی‌های تک به صورت کامل و یا پایه‌های جلویی روی قرش قرار گیرند.
فرش سفید در منزل
چیدمان مبلمان متفاوت بر روی فرش
  • در چیدمان مبلمان در کنار فرش‌ها باید به الگو و طرح فرش دقت کرد. در فرش‌هایی با طرح مرکزگرا بهتر است که مبلمان حول مرکزیت فرش چیده شوند.
  • بهتر است از پهن‌کردن فرش به صورت کج در دکوراسیون منزل اجتناب شود چرا که در کنار ایجاد جلوه‌ای متفاوت، سبب ناهماهنگی میان اجزای سالن شده و فضاهای خالی را بیشتر نشان می‌دهد.
  • بهتر است چیدمان فرش‌های سالن پذیرایی و نشیمن به صورت چسبیده به هم نباشد زیرا چنین چیدمانی، فضا را بسته نشان داده و از زیبایی و جلوه فرش در سالن می‌کاهد.
    چیدمان فرش
    چیدمان بهم چسبیده فرش
  • بهتر است در منزل تمام فرش‌های اتاق‌ها و سالن‌ از یک طرح نباشند چرا که هر بخش از خانه (سالن پذیرایی، اتاق پذیرایی و…) هویت مستقل از دیگری داشته و باید فرشی مناسب با همان محیط تهیه گردد.
    چیدمان فرش
    استفاده از فرش‌ها با طرح یکسان
  • در پهن کردن فرش در سالن پذیرایی و یا نشیمن باید توجه کرد که راستای فرش با راستای کلی مبلمان یکی باشد زیرا هم‌راستایی این دو، سبب هماهنگی بیشتر و زیبا جلوه دادن سالن می‌شود.
چیدمان فرش در منزل
یکسان نبودن راستای فرش

 

چیدمان فرش در اتاق خواب

در چیدمان فرش در اتاق خواب، باید توجه شود که فرش به گونه‌ای باشد تا هنگام برخاستن از تخت، پاها بر روی فرش قرار گیرد.

انتخاب اندازه‌ی فرش برای اتاق خواب متفاوت می‌باشد ولی باید به چند نکته توجه کرد:

  • باید فرش به اندازه‌ای انتخاب گردد که فاصله لبه فرش از دیوارها در اتاق‌های کوچک حداقل ۱۲ سانتی‌متر و در اتاق‌های بزرگ حداقل ۲۰ سانتی‌متر باشد.
  • می‌توان در اتاق‌های کوچک از فرش بزرگ برای پوشاندن تمام سطح اتاق استفاده نمود ولی باید فاصله بین لبه فرش با دیوارها رعایت شود. همچنین اندازه فرش نباید به گونه‌ای باشد که مانع باز و بسته شدن در اتاق گردد.
  • فرش باید به اندازه‌‌ای باشد که با قرار گرفتن در زیر تخت، حداقل دو سوم از تخت بر روی آن قرار داشته و از هر طرف، تخت حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر بزرگتر باشد که این اندازه در اتاق‌های مستر به ۵۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد.
  • اندازه فرش باید به مقداری باشد که یا چیدمان مبلمان و میز اتاق روی فرش صورت گیرد و یا حداقل ۱۰ سانتی‌متر با لبه فرش فاصله داشته باشند.
فرش در اتاق خواب
پهن‌کردن فرش در کنار تخت
  • در صورت تمایل به پهن کردن فرش کوچک در اتاق خواب، بهتر است از دو فرش کوچک برای دو طرف تخت و فرش کوچک دیگری در پایین تخت استفاده شود و طول این فرش‌ها با طول تخت برابر باشد.
فرش در اتاق خواب
پهن‌کردن فرش در کنار تخت
  • در بعضی شرایط برای جدا کردن تخت‌خواب از قسمت‌های دیگر اتاق (مانند میز کار) می‌توان بین این فضاها فرشی را قرار داد و در صورت بزرگ بودن اتاق، برای هر بخش فرش جداگانه‌ای تعبیه کرد.
  • در صورت استفاده از فرش‌های ماشینی در اتاقخواب‌ها، بهتر است برای جلوگیری از سرخوردن فرش بر روی کفپوش اتاق، از پد فرش در زیر آن استفاده شود.
  • در اتاق کودک، با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن فعالیت و جنب و جوش کودکان، بهتر است تمام سطح اتاق توسط فرش و یا موکتی نرم پوشیده شود.
فرش در اتاق کودک
در اتاق کودک، با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن فعالیت و جنب و جوش کودکان، بهتر است تمام سطح اتاق توسط فرش و یا موکتی نرم پوشیده شود.


نحوه پهن کردن فرش در نهارخوری

پهن کردن فرش زیر میز نهارخوری، به فضای اختصاص داده شده به آن، شکل و هویت می‌بخشد. فرش انتخابی باید از هر سمت میز نهارخوری حداقل ۶۰ سانتی‌متر بزرگتر باشد تا برای نشستن و حرکت دادن صندلی‌ها به عقب، پایه‌های صندلی از روی فرش خارج نگردد.

فرش در اتاق ناهارخوری
فرش انتخابی باید از هر سمت میز نهارخوری حداقل ۶۰ سانتی‌متر بزرگتر باشد

بهتر است انتخاب نوع فرش نیز متناسب با شکل میز نهارخوری باشد بدین صورت که برای میزهای مستطیل، شکل فرش مستطیل و برای میزهای دایره‌ای، فرش گرد باشد چرا که این تناسب موجب یکپارگی فضا می‌شود.

فرش راهروها و ورودی‌ها

پهن کردن فرش در ورودی‌ و راهروی منزل، سبب زیباتر شدن فضا و ایجاد حسی دلنشین می‌شود و باید از فرش‌هایی مناسب با این فضاها استفاده کرد. بهتر است برای فضاهای مربعی از فرش‌های گرد و برای فضاهای مستطیلی از فرش‌های دراز و باریک (کناره) استفاده کرد.

باید به این نکته در چیدمان فرش جلوی در ورودی توجه نمود که لبه فرش با در ورودی، حداقل ۱۴۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

فرش در راهرو
قرارگیری فرش در راهروها و ورودی ها
فرش در راهرو
قرارگیری فرش در راهروها و ورودی ها

alt

مدل فرش ماشینی با طرح های شیک و زیبا مد سال

" مدل فرش ماشینی " فرش ماشینی گونه‌ای مصنوعی از قالی است که بر خلاف قالی دستبافت توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود. همان طور که خدمتتان عرض کردیم ما برای شما همراهان عزیز در این مطلب انواع طرح های مدل فرش ماشینی  فراهم اورده ایم. با سوربان همراه باشید. به دلیل سرعت تولید و همچنین ارزان بودن مواد اولیه نسبت به قالی دستبافت قیمت ارزانتری دارد و از مزایای آن ساده‌تر بودن اجرای آن، بهتر بودن نقش و باکیفیت‌تر انواع تصاویر هنری و شخصی روی آن است.

ژورنال دیدنی از مدل فرش ماشینی 1401

قابل ذکر است که فرش‌های ۱۰۰٪ آکریلیک دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند ولی فرش‌های ابریشم مصنوعی در حال حاضر به دلیل عدم پرزدهی و شستشوی بسیار آسان و ثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی به عنوان بهترین کفپوش مورد توجه قرار گرفته و همچنین فرش‌ها براساس شانه به ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰و ۱۵۰۰ شانه تقسیم می‌شوند.

از مهم ترین نکات در خرید فرش در نظر گرفتن شیوه استفاده از فرش و مکان پهن کردن فرش است. برای مثال فرشی که در سالن پذیرایی پهن شده است به طور معمول رفت و آمد بر روی آن بسیار زیاد است و فرشی که در اتاق خواب یا آشپزخانه پهن شده باشد معمولا رفت و آمد بر روی فرش کم تر است. در انتخاب فرش برای چنین مکان هایی باید فرشی بادوام و مقاوم را برای مکان های پر رفت و آمد ، همچنین فرشی لطیف با رنگ شاد برای فضا های کم رفت و آمد را در نظر گرفت.

همچنین اگر برای خرید فرش، به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید، بازدید از لیست مراکز خرید فرش جهیزیه عروس شهر های ایران سایت سوربان را فراموش نکنید.

مدل فرش ماشینی 2022

alt

 

مدل جدید فرش ماشینی
alt

معرفی فرش ترنج دار و افشان

ازگذشته تا به امروز ارزش و اعتبار فرش به عنوان بهترین کفپوش برای خانه نه تنها کم نشده بلکه روز به روز به آن اضافه می‌شود. این ارزش و اعتبار به دلیل تنوع بی شمار در نقوش و ابعاد فرش‌ها است که پاسخ‌ گوی نیاز همه‌ی افراد است.

در این میان با وجود ده‌ها رنگ و طرح برای فرش‌های ماشینی با کیفیت و با دوام، بهتر است به عنوان خریدار با نام و ویژگی‌ هر طرح آشنا شویم و بهترین آن را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنیم.

امروزه با توجه به کوچک‌تر شدن آپارتمان‌ها و محدود بودن فضای پذیرایی یا اتاق خواب خانه‌ها، انتخاب فرش مناسب هر فضا بسیار مهم است. با انتخاب نادرست طرح و رنگ فرش،یک اتاق می‌تواند شلوغ،ِ تاریک و کوچک تر از حد معمول نشان داده شود!

در ادامه همراه دنیای فرش باشید تا با ویژگی سه نقش زیبا و محبوب فرش ماشینی یعنی فرش ترنج دار، فرش خشتی و فرش افشان آشنا شوید.

فرش ترنج دار، خشتی و افشان

فرش ترنج دار

فرش‌های ترنج دار یکی از اصیل‌ترین نقوش در فرش‌های دستباف و فرش‌های ماشینی هستند که در مرکز خود ترنجی به شکل دایره یا بیضی داشته و در چهار طرف دیگر مستطیل فرش لچک‌هایی به شکل‌های مختلف دارند.

فرش ترنج دار، خشتی و افشان

این فرش ها در رنگ‌های کرم، لاکی، سرمه‌ای، فیلی، گردویی، مشکی و … در بازار وجود دارند و مناسب خانه‌هایی با سبک دکوراسیون کلاسیک هستند.

فرش‌های نقش لچک و ترنج به خاطر وجود نقوش بزرگ و نقشه‌ای شلوغ عموما برای خانه‌هایی با متراژ بالا مناسب هستند.

فرش افشان

یکی دیگر از فرش‌هایی که گویی زیبایی طبیعت را به خانه‌ها می‌آورد، فرش هایی با طرح افشان هستند. این نقشه‌ی این فرش ها که شامل انواع گل، غنچه و برگ‌های ریز و درشت است همانطور که از نامشان پیداست در سراسر فرش پخش شده است. همچنین حاشیه‌ای پر نقش و نگار چهار طرف فرش را احاطه کرده است. این فرش‌ها در مرکز خود هیچ ترنجی ندارند و معمولا برای خانه‌هایی که سبک دکوراسیون مدرن‌تری دارند و از وسایل و چیدمانی متقارن پیروی نمی‌کنند بسیار عالی هستند.

فرش ترنج دار، خشتی و افشان 

 

اگر خانه‌ی کوچک و نقلی دارید و می‌خوهید دکوراسیون خانه‌ی شما دلباز و روشن جلوه کند، فرش های افشان با رنگ‌های روشن و خنثی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌ی شما هستند.

 

فرش ترنج دار، خشتی و افشان

نکات آخر

شما می‌توانید طرح و رنگ فرش مورد علاقه خود را در ابعاد متفاوت و به صورت 700 شانه تا 1500 شانه تهیه فرمایید.

اگر علاقه به طرح خاصی دارید اما به دلیل کوچک یا بزرگ‌ بودن پذیرایی یا اتاق خانه فکر می‌کنید آن طرح مناسب شما نیست، پیشنهاد می‌کنیم به رنگ فرش توجه فرمایید و نقش مورد علاقه خود را خریداری فرمایید.

مثلا اگر به فرش‌های ترنج دار علاقه دارید اما خانه‌ی شما نقلی و کوچک است، به سراغ فرش ترنج دار رنگ روشن مانند سفید یا کرم با نقش کم یا محوتر بگردید و در خانه‌ی خود استفاده کنید.

شهرستان کاشان به عنوان یکی شناخته شده ترین ، تولید کنندگان فرش در سطح دنیا می باشد . این شهر زیبا و تاریخی  مشهورترین شهر در زمینه  تولید محصولات گرانبها  و ارزشمند از جمله فرش است که تا به امروز توانسته شرکت ها و کارخانجات فرش بزرگ و معتبری را در خود پرورش دهد و پیشرفت خوبی داشته باشد . برخی از شرکت های فرش که در زمینه تولید ، خرید و فروش فعالیت بی شماری داشته اند و بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را به دست مشتری رسانده اند امروزه به عنوان بزرگ ترین و معتبر ترین برند های سال شناخته می شوند .

برخی از شرکت های بزرگ  فرش که تبدیل به بهترین برند های فرش شده اند برای راحتی و دسترسی سریع تر افراد به شرکت فرش مورد نظر ، سعی کردند با راه اندازی فروشگاه های آنلاین کمک کوچکی به مردم کرده باشند که تا به اینجا موفق بوده اند . البته این نکته را فراموش نکنید که انسان های امروزی به دلیل مشکلاتی که دارند و مشغله های کاری زیاد بیشتر ترجیح می دهند از طریق سایت های اینترنتی و آنلاین محصولات خود را خریداری کنند .
خانواده هایی که خرید فرش برایشان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد سعی می کنند فرش های خود را از بهترین شرکت های برند فرش خریداری کنند چرا که از بابت کیفیت و قیمت فرش خیالشان راحت باشد . شرکت هایی که بهترین برند فرش را تولید می کنند جزء آن دسته از شرکت هایی هستند که رضایت مشتری برایشان مهم است و تمام تلاش خود را می کنند تا مشتری را راضی نگه دارند.

شرکت فرش کاشان نیز یکی از شرکت هایی است که در کنار بهترین برند های فرش فعالیت دارد و تا به امروز توانسته موفقیت های چشم گیری را به دست آورد .

معرفی بهترین برند های فرش کاشان

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را بیشتر با برندهای فرش کاشان معرفی کنیم تا شما در هنگام سفارش و خرید فرش یک انتخاب دقیق و خوب داشته باشید.

شرکت فرش داریوش: شرکت فرش داریوش یکی از تولید کنندگان بنام فرش کاشان می باشد. این شرکت از سال 1381 تاسیس گردیده و سابقا تحت برند معروف شرکت فرش تندیس راوند کاشان به فعالیت در بازار فرش ایران و خارج از کشور می پرداخته است. این شرکت دارای دستگاه های واندویل بلژیک است و در سبد محصولات خود انواع فرش 1500 شانه و فرش 1200 شانه را موجود دارد. فرش داریوش با سابقه فعالیتی بلندمدت به دلیل نوع طرح ها و کیفیت بالای فرش هایش به بازار صادراتی خود مسلط گردیده است و بیشتر ظرفیت تولید خود را صادرات می نماید. این شرکت از نخ های هیت ست شده ضد حساسیت استفاده کرده و از نخ های آکریلیک ترک با کیفیتی بالا و در خورشان مشتریان خود استفاده می کند.

  • فرش های 1500 شانه
  • فرش های 1200 شانه
  • فرش 1500 شانه گل برجسته
  • فرش 1500 شانه صادراتی
  • فرش 1200 شانه گل برجسته

شرکت صنایع فرش عظیم زاده کاشان : این شرکت در زمینه تولید فرش های ماشینی 14 سال سابقه دارد و بیشتر به تولید فرش های ماشینی 700 شانه و فرش های ماشینی 100 شانه 10 رنگ ، با استفاده از دستگاه های HCP   و  HCI می پردازد . این شرکت در تولید فرش های خود از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می کند.

شرکت فرش پردیسان دلیجان : این شرکت یکی از بهترین برند های فرش در کاشان می باشد و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع فرش های ماشینی از سال 1381 آغاز کرده است . شرکت فرش پردیسان با استفاده از دستگاه های مدرن از شرکت های آلمان و بلژیک توانسته زیبایی و جلوه خاصی در هنگام بافت به فرش های خود بدهد . این شرکت محصولات خود را به صورت فرش 500 شانه ، فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه تولید و وارد  بازار می کند.

شرکت صنایع فرش راوند کاشان : این شرکت بزرگ فرش در زمینی به مساحت یک میلیون متر مربع در سال 1351 تاسیس شد که 120 هزار متر آن به سالن های تولیدی که شامل رنگ ریزی ، ریسندگی ، بافندگی ،آهار ، انبار می شود ، اختصاص یافت . این شرکت تمام تلاش خود را کرد تا توانست فرش های خود را در بهترین کیفیت تولید کند و در نهایت توانست در سال 1997 میلادی موفق به کسب اخذ گواهینامه کیفیت برتر از اتحادیه اروپا شود.

شرکت فرش پاتریس : این شرکت فعالیت خود را از ده 60 آغاز کرد و در طول 3 ده توانست با یک مدیریت یکپارچه و قوی به پیشرفت چشم گیری برسد و بهترین طرح ها و نقش ها را روی بافت فرش های ماشینی پیاده سازی کند . د رادامه به نمونه های از محصولات این شرکت می پردازیم.

  1. فرش های 700 شانه دستبافت گونه و بافت الماس
  2. فرش های 700 شانه دستبافت گونه
  3. فرش های 700 شانه ابریشم گونه
  4. فرش های 500 شانه گل برجسته
  5. فرش های 500 شانه 8 رنگ
  6. شگی 200 شانه
  7. گلیم 400 شانه

 شرکت فرش قیطران : یکی از شرکت هایی که امروزه در کاشان به عنوان بهترین برند های فرش شناخته شده است و در سطح جهان به شهرت جهانی رسیده شرکت فرش قیطران می باشد . شرکت فرش قیطران به عنوان تولید کننده فرش های 1000 شانه ، فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرد . این شرکت در سال 1394 توانست با پیشرفت زیاد و به روز کردن دستگاه ها و ماشین آلات خود فرش های 1200 شانه با تراکم 3600 را تولید کند . مهم ترین ویژگی هایی که محصولات شرکت فرش قیطران شامل می شود ، طرح و رنگ به روز و خاص و همچنین ظرافت و لطافت بافت  فرش می باشد.

اگر قصد خرید فرش از بهترین برند های فرش کاشان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم فرش خود را از یکی از برند های معرفی شده در این مقاله خریداری کنید قطعا پشیمان نخواهید شد .

 

نگهداری از فرش دستباف در منزل یک مساله مهم است که بعضی از خانم های خانه دار به خصوص نوعروسان دغدغه آن را دارند. در این مطلب از سایت فرش کلاهدوزان قصد داریم که در این مورد برای شما صحبت کنیم. این موضوع از آن رو مهم است که اگر شما به صورت اصولی و صحیح موارد مربوط به نگهداری از فرش های دستباف را انجام دهید، می توانید روز به روز ارزش آن بیفزایید. برای نگهداری اصولی از فرشهای دستبافت ابتدا شما باید بدانید که چه عوامل و دلایلی باعث آسیب رساندن و خراب شدن این فرش ها می شود تا بتوانید از راه حل های تخصصی برای برطرف کردن این مشکلات استفاده کنید. این موارد عبارتند از:

  • عوامل غیر زنده یا عوامل محیطی که عبارتند از: گرد و خاک، نور، گرما، رطوبت، فشارهای فیزیکی نامناسب و آلودگی‌های محیطی.
  • عوامل زنده مانند موش و حشراتی نظیر: بید، جیرجیرک، موریانه، سوسک حمام و سوسک قالی.

قالی دستباف رول شده

نگهداری فرش دستباف لوله شده

نگهداری فرش دستباف لوله شده به این دلیل برای ما مهم است که اعتقاد داریم بهترین روش برای نگهداری فرش، در مواردی که قصد استفاده از آن را نداریم، لوله یا رول کردن آن است. اما نکاتی در خصوص لوله کردن فرش دستباف وجود دارد که انجام ندادن آن ها باعث می شود فرش دستباف شما آسیب ببیند؛ در ادامه این نکات باهم مورد بررسی قرار خواهیم داد‌:

  • اولین نکته ای که باید قبل از لوله کردن فرش به آن دقت داشته باشید این است که، اگر فرش شما به هر دلیلی صدمه دید، باید قسمت پوسیده و آسیب دیده را تعمیر و ترمیم کنید. به یاد داشته باشید که پشت گوش انداختن این قضیه باعث پوسیدگی بیشتر فرش دستباف شما خواهد شد و هزینه های زیادی را برای شما در بر خواهد داشت.
  • حتماً قبل از جمع کردن و لوله کردن فرش دستباف از مواد ضد بید مانند تنباکو یا نفتالین استفاده کنید وآنها را لای فرش قرار دهید.
  • برای لوله کردن فرش دستباف و به خصوص فرش های دارای سایز بزرگ، بهتر است که با کمک دو یا سه نفر فرش خود را لوله کنید. چرا که در غیر این صورت ممکن است که فرش به صورت یکنواخت و منظم لوله نگردد و دو سر قالی صاف نباشد که این موضوع باعث می شود به مرور زمان لبه های اضافی بیرون زده از قالی تا بخورند و آسیب ببینند.
  • در صورتی که فرش دستباف شما برای شما خیلی ارزشمند است، بهتر است که قبل از لوله کردن آن، یک پارچه کتان یا نخی تمیز و ضدعفونی شده روی قالی و خود پهن کنید تا از ورود گرد و خاک و سایر آلودگی ها به درون آن جلوگیری کنید. همچنین در مرحله بعد شما باید قالی را با طناب ببندید تا ورود گرد و خاک و سایر آلودگی ها به درون قالی، به حداقل برسد.
  • نوشته آخر در خصوص نگهداری فرش دستباف لوله شده این است که مراقب باشید که محل نگهداری فرش عاری از هر گونه رطوبت، حشرات و جانوران موذی، نفوذ نور آفتاب و بدون گرد و خاک باشد. همچنین به یاد داشته باشید که این محیط باید دارای تهویه هوای مناسبی باشد.

روش های نگهداری از قالی دستباف

جلوگیری از بید زدن فرش

جلوگیری از بید زدن فرش از مهم ترین اقدامات در نگهداری فرش دستبافت است.یکی از خطرناک ترین و بزرگترین حشراتی که می تواند به فرش دستباف شما آسیب برساند، بید می باشد. برای جلوگیری از بید زدن فرش، ابتدا باید بیشتر با این حشره آشنا بشوید. 

حشره بید پروانه کوچک و زرد رنگ است که طول بدن آن بین ۹ تا ۱۲ میلیمتر می باشد، این حشره در سال دوبار تولید مثل می کند؛ یک بار در اواخر بهار و اوایل تابستان، دفعه دوم در اواخر پاییز و اوایل زمستان. این حشره که در هر بار تخم ریزی حدود ۱۰۰ تخم می گذارد، بیشتر تمایل دارد که تولید مثل خود را در جاهایی که رطوبت بیشتری دارند انجام دهد. دلیل اینکه این حشرات به فرض های دستباف آسیب می رسانند، تمایل زیاد آنها به تغذیه پروتئین موجود در پشم است و به همین دلیل اگر در میانه الیاف فرش راه پیدا کنند به سرعت الیاف پشمی فرش شما را مورد حمله قرار می دهند و تا زمانی که راهکاری برای حل این مشکل پیدا نکنید، از فرش تغذیه می کنند تا جایی که فقط چله فرش شما باقی بماند.

راهکاری که در گذشته برای از بین بردن بید و تخم های این حشره در فرش دستباف در نظر گرفته شده بود، استفاده از تنباکو و توتون در زیر فرش بوده است. اما این روش به مرور زمان باعث تغییر رنگ قسمت های روشن فرش می شد و باعث شد که کم کم از استفاده از توتون و تنباکو خودداری کنند. امروزه از مواد دیگری مانند کاغذ روزنامه، فلفل، کلر، کافور و نفتالین استفاده می‌شود. در بین این مواد مؤثرترین آنها نفتالین است و طرز استفاده از آن به این صورت می باشد که قبل از لوله کردن فرش دستباف یک پارچه تمیز و ترجیحاً سفید را روی قالی پهن کرده و سپس نفتالین پودر شده را روی آن می پاشند و در انتها  فرش را لوله می کنند. در مرحله آخر برای اینکه بیشترین تأثیر مثبت نفتالین را احساس کنید باید آن را درون یک بسته بندی نایلون قرار دهید تا گاز انتشار یافته از نفتالین در اطراف قالی بماند و از آن در برابر بید محافظت کند. در پایان این نکته را باید به یاد داشته باشید که حشره بید ممکن است که به فرش ها و قالیچه هایی که به عنوان کالایی تزیینی روی دیوار نصب می شوند حمله ور شوند، در چنین شرایطی شما باید به صورت مداوم و هر چند وقت یکبار، تمام قسمت ها را بررسی و تمیز کنید.

بید زدگی فرش دستباف

نگهداری از فرش لوله شده

نگهداری از فرش لوله شده روش های مختلفی دارد که بهترین و درست ترین راه این است که آن را درون نایلون جای دهید. این کار باعث می شود فرش شما در تمام شرایط مانند زمان حمل و نقل، در برابر نور خورشید و در زمان نگهداری در انبار سالم بماند. در ضمن به یاد داشته باشید که هیچ گاه از روش دیگری به جز رول کردن یا همان لوله کردن فرش برای حمل آن استفاده نکنید. به عنوان مثال زمانی که شما فرش دستباف خود را تا می کنید، به قسمت های خاصی از فرش شما، فشار وارد می‌شود که همین باعث خراب شدن و پارگی آن خواهد شد. اما اگر در شرایطی ناچار به تا کردن فرش هستید، باید این را در نظر داشته باشید که تا حد امکان سریع‌تر تا را باز کنید و قبل از پهن کردن فرش، آن را محکم لوله کنید، مدتی صبر کنید و سپس آن را پهن کنید.

هنر مراقبت از فرش های دستبافت نزد کسانی است که از تار و پود و جزئیات یک فرش دستبافت مطلع باشند. هر فرشی دنیایی از هنر است که عدم اطلاع از چگونگی مراقبت از این فرش می تواند زیبایی فرش شما را خدشه دار کند. فرش های کلاهدوزان نیز مستثنی از این امر نیستند. در صورتی که علاقمند به هنر اصیل ایرانی هستید می توانید محصولات ما را مشاهده کنید.